Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-SEÇ11 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin genel amacı, düşünme ve düşünme becerilerinin önemini, temel düşünme becerilerini kavramak, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini günlük ve mesleki yaşamda uygulayabilmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Mahir Kavun
1 | Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini kavrar. |
2 | Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özelliklerini açıklar. |
3 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlar | ||
2 | Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlar | ||
3 | Temel ve ileri düzey düşünme becerilerini açıklar. | ||
4 | Düşünme becerilerini etkileyen bireysel ve çevresel etkenleri açıklar. | ||
5 | Düşünme becerilerine yönelik kuramsal yaklaşımları açıklar | ||
6 | Eleştirel ve analitik düşünmeyi tanımlar. | ||
7 | Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özelliklerini açıklar. | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Eleştirel ve analitik düşünme sürecini açıklar. | ||
10 | Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini kavrar. | ||
11 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanmaya istekli olur. | ||
12 | Eleştirel ve analitik düşünür özelliklerini analiz eder. | ||
13 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin öğretimine yönelik programları analiz eder. | ||
14 | Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur. | ||
15 | Ders döneminin değerlendirilmesi. | ||
16 | final sınavı |
YOK
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 1 | 9 | 9 |
Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 6 | 24 |
Okuma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |