GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ19 Öğrenme Güçlüğü Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Tunahan FİLİZ


1 Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve yaygınlığı hakkında bilgi edinir.
2 Öğrenme güçlüğünün nedenleri ve türleri konusunda bilgi edinir.
3 Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri ve değerlendirilmesinde kullanılan testleri ve değerlendirme araçlarını öğrenir.
4 Okuma, yazma ve matematik güçlükleri hakkında ayrıntılı bilgiler edinir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Öğrenme Güçlüğü
2 Öğrenme Güçlükleri Nedir? Öğrenme Güçlüklerinin Belirtileri Nelerdir?
3 Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocukların Gelişim Özellikleri
4 Öğrenme Güçlüklerinde Yetişkin ve Aile
5 Öğrenme Güçlükleri Olan Çocukların Yaşadıkları Temel Sorunlar
6 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu
7 Okuma Güçlükleri-Disleksi
8 Ara sınav
9 Okuma Güçlükleri-Disleksi
10 Yazma Güçlükleri ve Öğretim Yöntemleri-Disgrafi
11 Matematik Öğrenme Güçlükleri/Diskalkuli
12 Matematik Öğrenme Güçlükleri/Diskalkuli
13 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri
14 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Eğitimleri
15 Öğrenme Güçlükleri Gösteren Çocuklarda Teknoloji Kullanımı

Kurnaz, A., & Sarı, H. (2020). Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler ve Eğitimleri (1. Baskı). Pegem Akademi. Bender, W. N. (2016). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri: Özellikleri, tanılama ve öğretim stratejileri. Nobel Yayın.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ev Ödevi 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek