GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-RPDS3 Okulda Rehberlik ve Danışmanlık \ Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecini ve kullanılacak teknikleri öğrenir.


Öğr. Gör. Emirhan AKTAŞ


1 Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecini öğrenir.
2 Çocuk ve ergenlerle kullanılabilecek psikolojik danışma kuramlarını bilir.
3 Yaş dağılımlarına göre çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma süreçlerini öğrenir ve uygun teknikleri kullanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuk ve ergenlerin gelişim özellikleri ve psikolojik danışma sürecine yansıması; çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecinde ilke ve teknikler; psikolojik danışma sürecini planlama, psikolojik danışma oturumunu yapılandırma ve yönetme; çocuk ve ergenlerle çalışırken etkili olan psikolojik danışma kuramları, çocuk ve ergenlerle bireysel ve grupla psikolojik danışma, farklı çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma, boşanma süreci/sonrası psikolojik danışma, etik ve yasal konular.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş
2 Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Tarihsel ve Bağlamsal Eğilimler: Rehber Niteliğinde Açıklamalar
3 Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Yasal ve Etik Konular
4 Bebeklikten Ergenliğe Bağlanma, Travma ve İyileşme: Nörobiyoloji Alanından Psikolojik Danışmaya İlişkin Çıkarımlar
5 Bebeklikten Ergenliğe Bağlanma, Travma ve İyileşme: Nörobiyoloji Alanından Psikolojik Danışmaya İlişkin Çıkarımlar
6 Psikolojik Danışma Süreci: Terapötik İlişkiyi Kurma Psikodinamik Yaklaşımlar
7 İnsancıl Yaklaşımlar- Bilişsel Davranışçı Yaklaşımlar
8 Ara Sınav
9 Aile ve Örgütsel Sistem Yaklaşımları – Yapılandırmacı Yaklaşımlar
10 0-4 Yaş Arasındaki Çocuklarla ve Aileleriyle Psikolojik Danışma
11 5-8 Yaş Arasındaki Çocuklarla ve Aileleriyle Psikolojik Danışma
12 9-11 Yaş Arasındaki Çocuklarla Psikolojik Danışma
13 12-14 Yaş Arasındaki Çocuklarla Psikolojik Danışma
14 15-19 Yaş Arasındaki Ergenlerle Psikolojik Danışma
15 Ders Değerlendirme
16 YARIYIL SONU SINAVLARI

Sondra Smith-Adcock & Catherine Tucker, Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma (Çev. Ed. T. Mutlu-Çaykuş, D. Müge-Siyez), Nobel.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
Quiz 2 5 10
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 16 2 32
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5 4 5 3 3 4 3 4 3
ÖÇ 2 4 5 4 5 3 3 4 3 4 3
ÖÇ 3 4 5 4 5 4 3 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek