GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GK-SEÇ7 İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik ve vatandaşlık sorumluluklarını üstlenmek için hazırlamak,. İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırabilme. İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili kavramları ve tarihsel gelişimlerini açıklayabilme. insan hakları ve demokrasi ile ilgili belgeleri ve uygulamaları yorumlayabilme. Ders içi öğrenme ortamlarında bu ders kapsamında öğrendikleri uygulayabilme.


Dr. Öğr. Üyesi Memet KUZEY


1 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramları kavrayabilme.
2 İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimini kronolojik olarak ifade edebilme.
3 İnsan hakları ve demokrasi ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeleri bilme ve bu belgelere göre sorumluluklarını yerine getirebilme.
4 İnsan hakları ve demokrasi alanında yaşanan temel sorunlara yönelik çözüm önerileri getirebilme.
5 İnsan hakları ve demokrasi eğitimi ile ilgili farkındalık oluşturabilme.
6 Dezavantajlı çocukların eğitimine insan hakları ve demokrasi bağlamında gerekli önemi verebilme.
7 Etkin ve yetkin vatandaşlar yetiştirebilme.
8 İnsan hakları ve demokrasi ilgili evrensel değerleri ; aile, okul, sınıf ve sosyal yaşamın her alanında uygulayabilme.

Birinci Öğretim


.


Yok


İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; Demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; Haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.); İnsan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitim


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Demokrasi
2 İnsan hakları
3 İnsan hakları ile ilgili uluslararası ve ulusal örgütler ile temel belgeler
4 İnsan hakları ile ilgili uluslararası ve ulusal örgütler ile temel belgeler
5 Çocuk hakları eğitimi
6 İnsan hakları ve demokrasi eğitimi: niçin ve nasıl?
7 Dünyada ve Türkiye'de insan hakları ve demokrasi eğitiminin tarihçesi
8 Dönem Ara Sınavı
9 Dünyada ve Türkiye'de insan hakları ve demokrasi eğitiminin tarihçesi
10 Sosyal bilgiler dersinde demokrasi ve insan hakları eğitimi
11 Sosyal bilgiler dersinde demokrasi ve insan hakları eğitimi
12 Çocuk hakları ve dezavantajlı çocukların eğitimi
13 İlkokulda insan hakları yurttaşlık ve demokrasi öğretimi
14 İnsan hakları sorunları şiddet ve yerel konular
15 Medya ve demokrasi
16 Dönem Sonu Sınavı

Refik Turan (2017). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: Pegem Akademi İsmail Acun (2019). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Hasan Bozkaya (2021). Çocuk hakları ve göçmen çocukların eğitimi. Ankara: Sonçağ



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 101

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1 4 3 5 3 3 5
ÖÇ 2 4 3 5 3 3 5
ÖÇ 3 4 3 5 3 3 5
ÖÇ 4 5 3 5 3 3 5
ÖÇ 5 5 3 5 4 3 5
ÖÇ 6 5 3 5 4 3 5
ÖÇ 7 5 3 5 4 3 5
ÖÇ 8 5 3 5 4 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek