GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ9 Eğitimde Program Geliştirme Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme. Eğitim programlarının genel yapısı, temelleri ve program geliştirme süreçleri arasındaki ilişkileri değerlendirebilme. Sosyal bilgiler dersi öğretim programı okuryazarı olabilme.


Dr. Öğr. Üyesi Memet KUZEY


1 Eğitim programı geliştirmenin genel yapısını hakkında bilgi edinebilme
2 Eğitim programı geliştirmenin esaslarını kavrayabilme
3 Öğretim programı geliştirme süreçlerini uygulayabilme.
4 Program okuryazarı olabilme.
5 Program geliştirmede hedef ve hedef yaklaşımlarını açıklayabilme.
6 Program geliştirmede içerik ve içerik seçimi ile ilgili ilkeleri açıklayabilme.
7 Program geliştirmede öğrenme-öğretme süreçlerini ve yaklaşımlarını açıklayabilme.
8 Program geliştirmede değerlendirme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilme.
9 Türkiye'de program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarını analiz edebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; Program geliştirmenin aşamaları; Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; Program geliştirme süreci ve modelleri; Eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; Program okuryazarlığı; Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; Öğretim programlarının uygulanması; Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri
3 Program geliştirmenin kuramsal temelleri
4 Program geliştirmenin toplumsal ve ekonomik temelleri
5 Eğitim programı tasarımı ve modeller
6 Eğitim programı tasarımı ve modeller
7 Program geliştirme süreçleri
8 Dönem Ara Sınavı
9 Hedef belirleme: bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlar
10 İhtiyaç belirleme yaklaşım ve teknikleri
11 Hedef belirleme: bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlar
12 İçeriğin düzenlenmesi
13 Eğitim durumlarının düzenlenmesi
14 Program değerlendirme süreci
15 Program değerlendirme süreci
16 Dönem Sonu Sınavı

Peter F. Oliva , William R. Gordon, II (2018). program geliştirme (Çev. Ed. Kerim Gündoğdu). Ankara: Pegem Akademi Özcan Demirel (2019). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi Hasan Şeker (2019). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Anı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 7 2 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1 3 3 5 3 1 2 4 1 4 3 3 4 4 2
ÖÇ 2 3 3 5 3 2 2 4 1 4 3 3 4 5 4
ÖÇ 3 3 3 5 3 1 2 4 1 4 3 3 4 5 3
ÖÇ 4 5 4 5 5 1 2 4 1 5 3 3 5 4 3
ÖÇ 5 4 4 5 4 1 2 4 1 3 3 3 3 4 3
ÖÇ 6 4 4 5 4 1 2 4 1 3 3 3 4 4 3
ÖÇ 7 4 4 5 4 1 2 4 1 3 3 3 4 5 2
ÖÇ 8 4 4 5 4 1 2 4 1 3 3 3 5 5 1
ÖÇ 9 5 4 5 4 1 2 5 1 4 3 3 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek