GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SBS3 Harita Bilgisi ve Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarının harita ve yön okuryazarlığına sahip olabilme ve bu okuryazarlığı öğretme süreçlerine aktarabilme.


Dr. Öğr. Üyesi Memet KUZEY


1 Harita ve yön okuryazarı olabilme.
2 Harita ve yön okuryazarlığına ilişkin temel kavramları öğrenebilme
3 Harita ve yön okuryazarlığına ilişkin becerileri kazanabilme.
4 Harita ve yön okuryazarlığına ilişkin edinmiş olduğu bilgi ve becerileri ders etkinliğine dönüştürebilme.
5 Sosyal bilgiler dersi öğretim programları kazanımlarına yönelik öğretim etkinliği olarak uygulayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


yok


Harita; haritalama teknikleri; Harita türleri ve kullanım alanları; Sosyal bilgiler öğretimde harita ve harita kullanımı ile ilgili kavramlar; Mekânı algılama becerisi öğretiminde harita kullanım uygulamaları; Harita çizme ve haritanın öğretimde etkin kullanımına yönelik uygulama örnekleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Harita ve yönün tanımı; harita ve yön becerileri
2 haritaların çeşitleri, haritada bulunması gereken özellikler, eğitim öğretimde harita kullanmanın faydaları
3 Harita becerileri ; Yön bulma ve tarif etme becerisi
4 Harita becerileri; kroki çizme ve okuma becerisi
5 Harita becerileri: Taslak harita oluşturma ve fiziksel özellikleri tanımlama becerisi
6 Harita becerileri: Sembolleri anlama ve yorumlama becerisi
7 Harita becerileri: Konum ve koordinat belirleme becerisi, Uzaklık ölçme becerisi;
8 Dönem Ara Sınavı
9 Harita becerileri: Uzaklık ölçme becerisi; Harita okuma ve yorumlama becerisi
10 Yön okuryazarlığı
11 Neden harita ve yön okuryazarlığı ve sosyal bilgiler programlarında harita ve yön okuryazarlığı
12 Projeksiyon bilgisi
13 Haritacılığın kısa tarihçesi
14 Haritalarda yer şekillerinin gösterilmesi
15 Harita ve yön okuryazarlığı ile ilgili yapılan etkinlik örneklerinin değerlendirilmesi
16 Dönem Sonu Sınavı

Kuzey. M. (2016). Ortaokul öğrencilerinin harita ve yön okuryazarlığı üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış doktora tezi. Eğitim Enstitüsü, Atatürk Üniversitesi. Erzurum KUZEY, M. (2017). Cumhuriyetin İlanından Günümüze Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Harita ve Yön Okuryazarlığı. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 831-858.. Akkuş, Z., & Kuzey, M. (2018). Ortaokul öğrencilerinin harita ve yön becerilerine sahip olma ve bu becerileri yaşama aktarabilme durumları üzerine bir değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 47(218), 201-234. Ülkü Eser Ünaldı (2012). Eğitim fakültesi öğrencileri ve öğretmenleri için harita bilgisi ve uygulamaları. Ankara: Gazi Kitapevi Murat Tanrıkulu (2013). Haritaya davet. İstanbul: Yeditepe



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1 1 2 4 5 2 4 4 3 5 4 4 5 3 1
ÖÇ 2 1 3 4 5 2 4 4 4 5 4 4 5 4 1
ÖÇ 3 1 3 4 5 2 4 4 4 5 3 4 5 3 1
ÖÇ 4 1 1 5 5 2 4 4 4 5 3 4 5 3 1
ÖÇ 5 1 4 5 5 2 4 4 4 5 3 4 5 3 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek