Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SBS4 | Küreselleşme ve Toplum | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Toplumların geçmişten bugüne değişimini ve sürekliliğini kavrar.
Dr. Memet KUZEY
1 | Sosyal bilgiler eğitiminde küresel yaklaşımı açıklayabilecektir. |
2 | Küresel sistemleri açıklayabilecektir. |
3 | Dünya kültürlerini ve bu kültürlerin Sosyal Bilgiler dersi öğretim programındaki yerini ve önemini tanıyabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Küreselleşme ve Türkiye’ye etkileri; dünyada son yüzyılda meydana gelen gelişmeler; çevre üzerindeki değişimler; askeri ve ekonomik birliktelikler; küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkileri; Türkiye’nin küreselleşme karşısındaki durumu; çoğulculuk ve çok kültürlülük gibi kavramlar (ve bunların sosyal bilgilerde öğretimindeki yeri) ve çok kültürlü eğitim uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Küresel eğitimin genel tanımı ve özellikleri | ||
2 | Sosyal bilgilerde çok kültürlü eğitim ve küresel eğitim yaklaşımlarının karşılaştırılması | ||
3 | Türkiye’de ve dünyada kültürel çeşitlilik ve bu konunun sosyal bilgiler programındaki yerinin tartışılması | ||
4 | Kültür ağırlıklı öğretimin incelenmesi | ||
5 | Eleştirel ırk teorisinin irdelenmesi | ||
6 | Küresel eğitimle ilgili güncel konuların ve kavramların incelenmesi | ||
7 | Küresel eğitimle ilgili güncel konuların ve kavramların incelenmesi | ||
8 | Dönem Ara Sınavı | ||
9 | Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim programlarında çokkültürlülük | ||
10 | Sosyal bilgiler ders kitaplarında çoğulculuk ve çok kültürlü eğitim uygulamalar | ||
11 | Dini çeşitlilik ve eğitim konusunun incelenmesi | ||
12 | Cinsiyet önyargısı | ||
13 | Küresel eğitim yoluyla önyargıların azaltılması | ||
14 | Küresel eğitim yoluyla önyargıların azaltılması | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Zygmunt Bauman (2020) Küreselleşme Toplumsal Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı Yayınları John Tomlinson (2017) Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Erol Manisalı (2004) Türkiye ve Küreselleşme. İstanbul: Derin Yayınları Erol İyibozkurt (1999) Türkiye ve Küreselleşme. Bursa: Ezgi Yayınları Mevlüt Özben (2019). Kültür ve Toplum. İstanbul: Bilge Kültür Sanat Milena Doytcheva (2020) Çokkültürlülük. İstanbul: İletişim Celalettin Yanık (2013). Dünyada ve Türkiye'de Çokkültürlülük. Bursa: Sentez yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | |||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | |||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 |