GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SBS10 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt, Yerel ve Sözlü Tarih Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Sosyal bilgiler öğretiminde tarihsel kanıt, yerel ve sözlü tarih kullanımının amacını ve önemini anlamak.


Prof. Dr. Rafet METİN


1 Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisini değerlendirir.
2 Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımları değerlendirir.
3 Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımlarla ilgili örnek etkinlikler geliştirir
4 Yerel tarih kavramını açıklar.
5 Sözlü tarih kavramını açıklar.
6 Yerel tarihin Sosyal bilgilerde kullanımı irdeler.
7 Sözlü tarihin Sosyal bilgilerde kullanımı irdeler.

Birinci Öğretim


yok


Yok


Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan tarihsel kanıt kullanma, yerel tarih ve sözlü tarih çalışmaları ile ilgili etkinlikler


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sosyal Bilgilerin tanımı ve kapsamı
2 Sosyal Bilgiler ve Tarih biliminin ilişkisi
3 Tarihsel Kanıtın Tanımı ve Birinci Elden Kaynak İle İlişkisi, Tarihsel Kaynak ve Kanıtlar
4 Tarihsel Kaynakların Çeşitleri, Kanıtların Tarihsel Anlama Üzerindeki Etkililiği
5 Tarihsel Kanıt Türleri
6 Kanıt Temelli Öğretimin Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanımı
7 Yerel Tarih, Yerel Tarihin Tanımı, Konusu ve Çalışma Alanı
8 Yerel Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Yerel Tarih, Türkiye’de Yerel Tarihin Önündeki Engeller, Yerel Tarihin Kaynakları
9 Sosyal Bilgiler ve Yerel Tarih Sosyal Bilgiler Derslerinde Yerel Tarih Konuları Ve Yaklaşımları
10 Sözlü Tarih, Sözlü Tarihin Tanımı, Bir Yöntem Olarak Sözlü Tarihin Tarihçesi
11 Sözlü Tarihin Konusu, Sözlü Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Sözlü Tarih
12 Sosyal Bilgiler Dersinde Sözlü Tarihin Kullanımı
13 Türkiye’de Yerel Tarih Araştırmaları
14 Türkiye’de Sözlü Tarih Araştırmaları

MEB, 4.75./6./7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı. Burke, Bloch, Febre, Braudel, Mc Lennan, Ladurie, Vilar, Hobsbown, Lefebre, Bloch, M.(1985). Tarihin Savunusu ya da Tarihçilik Mesleği. Ankara: Birey ve Toplum Yayınları. S.Jones(2007). Tarih ve Tarihçi/Annales Okulu İzinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 4 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 109

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek