Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SBS10 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt, Yerel ve Sözlü Tarih | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde tarihsel kanıt, yerel ve sözlü tarih kullanımının amacını ve önemini anlamak.
Prof. Dr. Rafet METİN
1 | Tarih-Sosyal Bilgiler ilişkisini değerlendirir. |
2 | Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımları değerlendirir. |
3 | Sosyal bilgiler programlarında tarih konularına ilişkin kazanımlarla ilgili örnek etkinlikler geliştirir |
4 | Yerel tarih kavramını açıklar. |
5 | Sözlü tarih kavramını açıklar. |
6 | Yerel tarihin Sosyal bilgilerde kullanımı irdeler. |
7 | Sözlü tarihin Sosyal bilgilerde kullanımı irdeler. |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan tarihsel kanıt kullanma, yerel tarih ve sözlü tarih çalışmaları ile ilgili etkinlikler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Bilgilerin tanımı ve kapsamı | ||
2 | Sosyal Bilgiler ve Tarih biliminin ilişkisi | ||
3 | Tarihsel Kanıtın Tanımı ve Birinci Elden Kaynak İle İlişkisi, Tarihsel Kaynak ve Kanıtlar | ||
4 | Tarihsel Kaynakların Çeşitleri, Kanıtların Tarihsel Anlama Üzerindeki Etkililiği | ||
5 | Tarihsel Kanıt Türleri | ||
6 | Kanıt Temelli Öğretimin Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanımı | ||
7 | Yerel Tarih, Yerel Tarihin Tanımı, Konusu ve Çalışma Alanı | ||
8 | Yerel Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Yerel Tarih, Türkiye’de Yerel Tarihin Önündeki Engeller, Yerel Tarihin Kaynakları | ||
9 | Sosyal Bilgiler ve Yerel Tarih Sosyal Bilgiler Derslerinde Yerel Tarih Konuları Ve Yaklaşımları | ||
10 | Sözlü Tarih, Sözlü Tarihin Tanımı, Bir Yöntem Olarak Sözlü Tarihin Tarihçesi | ||
11 | Sözlü Tarihin Konusu, Sözlü Tarihin Doğuşu ve Gelişimi, Türkiye’de Sözlü Tarih | ||
12 | Sosyal Bilgiler Dersinde Sözlü Tarihin Kullanımı | ||
13 | Türkiye’de Yerel Tarih Araştırmaları | ||
14 | Türkiye’de Sözlü Tarih Araştırmaları |
MEB, 4.75./6./7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı. Burke, Bloch, Febre, Braudel, Mc Lennan, Ladurie, Vilar, Hobsbown, Lefebre, Bloch, M.(1985). Tarihin Savunusu ya da Tarihçilik Mesleği. Ankara: Birey ve Toplum Yayınları. S.Jones(2007). Tarih ve Tarihçi/Annales Okulu İzinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 109 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 |