Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-SB3B.01 | Eğitimde Program Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme. Eğitim programlarının genel yapısı, temelleri ve program geliştirme süreçleri arasındaki ilişkileri değerlendirebilme. Sosyal bilgiler dersi öğretim programı okuryazarı olabilme.
Dr. Öğr. Üyesi Memet KUZEY
1 | Eğitim programı geliştirmenin genel yapısını hakkında bilgi edinebilme |
2 | Eğitim programı geliştirmenin esaslarını kavrayabilme |
3 | Öğretim programı geliştirme süreçlerini uygulayabilme. |
4 | Program okuryazarı olabilme. |
5 | Program geliştirmede hedef ve hedef yaklaşımlarını açıklayabilme. |
6 | Program geliştirmede içerik ve içerik seçimi ile ilgili ilkeleri açıklayabilme. |
7 | Program geliştirmede öğrenme-öğretme süreçlerini ve yaklaşımlarını açıklayabilme. |
8 | Program geliştirmede değerlendirme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilme. |
9 | Türkiye'de program geliştirme ve değerlendirme çalışmalarını analiz edebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar; Program geliştirmenin teorik temelleri; program türleri; Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri; Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; Program geliştirmenin aşamaları; Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler; Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi; içerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi; Program geliştirme süreci ve modelleri; Eğitim programı tasarım yaklaşımları; program değerlendirme modelleri; Program okuryazarlığı; Öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları; MEB öğretim programlarının özellikleri; Öğretim programlarının uygulanması; Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar | ||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | ||
3 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | ||
4 | Program geliştirmenin toplumsal ve ekonomik temelleri | ||
5 | Eğitim programı tasarımı ve modeller | ||
6 | Eğitim programı tasarımı ve modeller | ||
7 | Program geliştirme süreçleri | ||
8 | Dönem Ara Sınavı | ||
9 | Hedef belirleme: bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlar | ||
10 | İhtiyaç belirleme yaklaşım ve teknikleri | ||
11 | Hedef belirleme: bilişsel, duyuşsal ve devinişsel alanlar | ||
12 | İçeriğin düzenlenmesi | ||
13 | Eğitim durumlarının düzenlenmesi | ||
14 | Program değerlendirme süreci | ||
15 | Program değerlendirme süreci | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Peter F. Oliva , William R. Gordon, II (2018). program geliştirme (Çev. Ed. Kerim Gündoğdu). Ankara: Pegem Akademi Özcan Demirel (2019). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi Hasan Şeker (2019). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Anı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 115 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 2 | 4 | 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | |||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | |||||||
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |