GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SB213.8 Küreselleşme ve Eğitim Sistemine Yansıması Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Toplumların geçmişten bugüne değişimini ve sürekliliğini kavrar.


Dr. Memet KUZEY


1 Sosyal bilgiler eğitiminde küresel yaklaşımı açıklayabilecektir.
2 Küresel sistemleri açıklayabilecektir.
3 Dünya kültürlerini ve bu kültürlerin Sosyal Bilgiler dersi öğretim programındaki yerini ve önemini tanıyabilecektir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Küreselleşme ve Türkiye’ye etkileri; dünyada son yüzyılda meydana gelen gelişmeler; çevre üzerindeki değişimler; askeri ve ekonomik birliktelikler; küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkileri; Türkiye’nin küreselleşme karşısındaki durumu; çoğulculuk ve çok kültürlülük gibi kavramlar (ve bunların sosyal bilgilerde öğretimindeki yeri) ve çok kültürlü eğitim uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Küresel eğitimin genel tanımı ve özellikleri
2 Sosyal bilgilerde çok kültürlü eğitim ve küresel eğitim yaklaşımlarının karşılaştırılması
3 Türkiye’de ve dünyada kültürel çeşitlilik ve bu konunun sosyal bilgiler programındaki yerinin tartışılması
4 Kültür ağırlıklı öğretimin incelenmesi
5 Eleştirel ırk teorisinin irdelenmesi
6 Küresel eğitimle ilgili güncel konuların ve kavramların incelenmesi
7 Küresel eğitimle ilgili güncel konuların ve kavramların incelenmesi
8 Ara sınav
9 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim programlarında çokkültürlülük
10 Sosyal bilgiler ders kitaplarında çoğulculuk ve çok kültürlü eğitim uygulamalar
11 Dini çeşitlilik ve eğitim konusunun incelenmesi
12 Cinsiyet önyargısı
13 Küresel eğitim yoluyla önyargıların azaltılması
14 Genel değerlendirme
15 Final sınavı

Zygmunt Bauman (2020) Küreselleşme Toplumsal Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı Yayınları John Tomlinson (2017) Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Erol Manisalı (2004) Türkiye ve Küreselleşme. İstanbul: Derin Yayınları Erol İyibozkurt (1999) Türkiye ve Küreselleşme. Bursa: Ezgi Yayınları Mevlüt Özben (2019). Kültür ve Toplum. İstanbul: Bilge Kültür Sanat Milena Doytcheva (2020) Çokkültürlülük. İstanbul: İletişim Celalettin Yanık (2013). Dünyada ve Türkiye'de Çokkültürlülük. Bursa: Sentez yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 7 3 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 108

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek