GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SB216.6 İlköğretimde Kaynaştırma Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Sınıf öğretmeni adaylarına kaynaştırma eğitiminin temel ilkeleri hakkında bilgi vererek, kaynaştırmaya ihtiyaç duyan çocukların tanısı, bu çocukların özellikleri ve kaynaştırma öğrencilerinin normal sınıflara uyum sağlamaları için programlarının içeriği ve işlevleri hakkında öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirmektir.


Öğr. Gör. Yusuf ERGEN


1 kaynaştırma eğitimini tanımlayabileceklerdir
2 kaynaştırmanın gerekliğini açıklayabilecekler
3 kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini tanımlayabileceklerdir
4 kaynaştırma öğretim programlarını inceleyerek, içeriğini kavrayabilecekler
5 kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler konusunda beceri geliştirebileceklerdir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Temel kavramlar, tarihçe ve ilkeler.
2 Kaynaştırma destek özel eğitim hizmetleri.
3 Kaynaştırma eğitiminde karşılaşılacak güçlükler.
4 Özel gereksinimli olduğu düşünülen çocuğun değerlendirilmesi.
5 Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına temeller hazırlama.
6 Öğrencinin eğitsel performansının belirlenmesi.
7 Bireysel performansa dayalı olarak amaçlara karar verme.
8 Ara sınav
9 Öğretim uyarlamaları.
10 Sınıfta davranış kontrolü.
11 Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması.
12 Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması.
13 Kaynaştırma uygulamalarında başarının değerlendirilmesi.
14 Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımının artırılması.
15 Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımının artırılması.
16 Final Sınavı

Ders Kitabı: Sucuoğlu,B.2006;İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları,Morpa Yayınları,İstanbul Yardımcı Kitaplar: Akçamete,G.2009;Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık,ISBN 978-975-499-491-9,Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 2 26
Bireysel Çalışma 13 2 26
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 19 19
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek