GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SB316.4 Güzel Yazı Teknikleri Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilere, güzel yazma yöntem ve teknikleri, bitişik eğik yazı yazma becerisi, çeşitli dekoratif yazıları tanıma ve yazma becerisi kazandırmak ve bitişik eğik yazıyla metin oluşturma becerisini kazandırmaktır.



1 Öğrenciler, güzel yazma yöntem ve tekniklerini uygulayabilirler.
2 Öğrenciler, eğik büyük yazı harfleri (ve yazılış yönleri) ile bitişik eğik yazı küçük harfleri (ve yazılış yönleri) arasındaki temel farkları ayırt edebilirler.
3 Öğrenciler, dik ve eğik el yazısıyla metinler oluşturabileceklerdir (yazabileceklerdir).
4
5


Yok


Yok


Yazı kavramı, güzel yazma yöntem ve teknikleri, büyük temel harfler, küçük temel harfler; eğik büyük yazı harfleri ve yazılış yönleri, bitişik eğik yazı küçük harfleri ve yazılış yönleri, rakam ve işaretlerin yazılışı, büyük ve küçük temel harflerle bitişik, dik ve eğik el yazısı, dik ve eğik el yazısıyla metinler oluşturma, çeşitli dekoratif, antik vb. yazılar, uygulama çalışmaları, düzgün ve okunaklı yazı uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İçerik hakkında öğrencileri bilgilendirme, kullanılacak materyallerin tanıtılması .
2 Dik temel büyük harfler. Tanıtım ve uygulama çalışmaları.
3 Dik temel büyük harfler. Tanıtım ve uygulama çalışmaları.
4 ki boyutlu çalışmalarda yüzey değerlendirme. Mürekkep çalışması
5 Eğik temel yazı büyük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları
6 Eğik temel yazı büyük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları
7 Bitişik dik yazı büyük harfler.
8 Ara Sınav
9 Bitişik dik yazı küçük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları.
10 Eğik el yazısı büyük harfler.
11 Eğik el yazısı küçük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları.
12 kesik uçla 45 derecelik açıyla dik temel büyük ve küçük harflerin tanıtımı ve uygulama çalışmaları.
13 Harf yapıları ile blok yazı çalışmaları.
14 fiş ve imza çalışması. Dönemin genel bir değerlendirmesi
15 Afiş ve imza çalışması. Dönemin genel bir değerlendirmesi
16 final sınavı

AĞCA, Hüseyin, (1999), Yazılı Anlatım, Gündüz Eğitim ve Yay., Ankara. * AKTAŞ, Şerif, (2003), Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yay., Ankara. * KARAALİOĞLU, S. Kemal, (2000), Sözlü/Yazılı Kompozisyon Sanatı, İnkılap Kitabevi, İstanbul * ÖZDEMİR, Emin, (1999), Sözlü-Yazılı Anlatım Sanatı-Kompozisyon, Remzi Kitabevi, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Ev Ödevi 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek