GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SB316.6 Sosyal Bilgilerde Çocuk Edebiyatı Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Öğretmen adaylarına çocuğun beden, zihin ve dil gelişimi özelliklerini kavratmak; Çocuğun içinde bulunduğu gelişim düzeyine göre hazırlanmış olan çocuk kitaplarında bulunması gereken temel ögeleri bilmek.



1 Öğrenciler,dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimini açıklayabileceklerdir
2 Öğrenciler,çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özellikleri(tasarım özellikleri,içerik özellikleri ve eğitsel özellikler)değerlendirebileceklerdir
3 Öğrenciler,niteliksiz çocuk kitaplarını seçebilecek ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerini tartışabilecektir
4 Öğrenciler,çocuklara yönelik çeşitli yazınsal türlerin(destan,masal,şiir,öykü,roman,v.b.)ve dilsel gereçlerin(sayışmaca,tekerleme,bilmece vb.)çocukların gelişimlerine olan katkılarını değerlendirebilecektir


Yok


Yok


Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi. Çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi. Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin(tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. Niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması. Öğretmen adaylarının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar. Çocuklara seslenen çeşitli yazınsal türlerin(destan, masal, şiir, öykü, roman, v.b.) ve dilsel gereçlerin(sayışmaca, tekerleme, bilmece v.b.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocuk Edebiyatının özellikleri edebiyattan ayıran yönleri
2 Şiirler
3 Hikayeler
4 Masallar
5 Çocuk hikayelerinde anlaşılabilirlik ölçütleri
6 Çocuk hikayelerinde anlaşılabilirlik ölçütleri
7 Cahit Uçuk ve eserleri
8 Ara sınav
9 Kemalettin Tuğcu ve eserleri
10 Çocuk ve mizah edebiyatı
11 Hayvan Hikayeleri Gülten Dayıoğlu ve eserlerinde gençlik sorunları
12 Çocuk Tiyatrosu
13 Hayvan Hikayeleri
14 Çocuk gelişimi ve çocuk edebiyatı
15 Çocuk gelişimi ve çocuk edebiyatı
16 Final

SEVER, Sedat, Çocuk ve Edebiyat, Kök yay., 2007. OĞUZKAN, Ferhan, Çocuk Edebiyatı, Anı yay., 2005 GÜREL, Zeki; TEMİZYÜREK, Fahri; ŞAHBAZ, N.Kemal, Çocuk Edebiyatı, Öncü Kitap, 2007. GÜLERYÜZ, Hasan, Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, Pegama yay., 2006. ŞİMŞEK, Tacettin, Çocuk Edebiyatı, Rengarenk yay., 2002. YALÇIN, Alemdar; AYTAŞ, Gıyasettin, Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, 2004.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Tartışma 4 5 20
Makale Yazma 1 7 7
Makale Kritik Etme 4 5 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 5 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 112

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek