Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GK-SEÇ6 | Geleneksel Türk El Sanatları | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Geleneksel Türk el sanatlarının önemini ve kültürdeki yerini kavrar
1 | Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Geleneksel Türk sanatlarının önemi; birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları hakkında tartışır. |
3 | Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi); Ahilik ve Lonca Teşkilatı; Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları; çini-seramik vs |
5 | Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar; geleneksel Türk sanatlarının önemi; birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları; Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Gök- türkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi); Ahilik ve Lonca Teşkilatı; Cumhuri- yet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar; geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sını andırılması; geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları; metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları; ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları; çini-seramik ve taş işlemeciliği sanatları; geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel Türk sanatlarıyla ilgili terim ve kavramlar | ||
2 | Geleneksel Türk sanatlarının önemi | ||
3 | Birey, toplum ve ülke ekonomisine katkıları | ||
4 | Geleneksel Türk sanatlarının tarihi gelişimi (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar, Selçuklular, Beylikler ve Osmanlı Dönemi) | ||
5 | Ahilik ve Lonca Teşkilatı | ||
6 | Cumhuriyet dönemi Türk sanatlarıyla ilgili kurum ve kuruluşlar | ||
7 | Geleneksel sanatların hammadde ve yapım tekniklerine göre sınıflandırılması | ||
8 | Geleneksel dokuma (halı-kilim, kumaş vb.), baskı, örgü, keçe, cam (vitray, zücaciye, boncuk vb.) sanatları | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Metal (demir, bakır, gümüş ve altın vb.) sanatları | ||
11 | Ağaç (kündekari, oyma ve sedef kakma) sanatları | ||
12 | Çini-seramik ve taş işlemeciliği sanatları | ||
13 | Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması. | ||
14 | Geleneksel Türk sanatlarının eğitimi, üretimi ve pazarlanması. | ||
15 | Final |
Yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Okuma | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |