GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ2 Çocuk Psikolojisi Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı, İngilizce´nin çocuklara yabancı dil olarak öğretilmesini hem kuramsal hem de pratik açısından incelemektir.



1 Öğrenciler, çocuklara İngilizce öğretimi ile ilgili kuramları bilir.
2 Çocukların bilişsel ve duyuşsal özellikleriyle ilgili bilgi sahibidir.
3 Çocukların nasıl dil öğrendiklerini analiz yoluyla inceleyebilir.
4 Çocuklara İngilizce öğretmede dile yaklaşımları bilir ve uygular.
5 Sınıf yönetimi stratejileri, dil öğretme yöntemleri, kaynaklar ve materyalleri inceleyip çocuklara uygun olanları seçebilir.
6 Çocuklara uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini öğrenir ve uygulayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir?; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; Çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; Sınıf yönetimi; Çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Derse giriş ve ders tanıtımı
2 Dil gelişimini etkileyen teoriler; Çocuklar ve yetişkinlerin dil öğrenme açısından farklılıkları
3 Çocukların karakteristik özellikleri
4 Çocukların yabancı dil öğrenimine karşı tutumları
5 Karma sınıflara uygun dil öğretim stratejileri
6 Sınıf yönetimi teknikleri
7 Etkili öğretmen-öğrenci iletişimi ve sınıf dili
8 Ders tekrarı ve ara sınav
9 Öğrencilerin dil öğrenmesini kolaylaştıracak destek teknikler
10 Aktivite oluşturma, adapte etme ve değerlendirme
11 Çocukları materyal üretimi ve kullanımına dahil etmenin faydaları
12 Ders planı hazırlama
13 Tema/konu odaklı dil öğretimi ve faydaları
14 Tema/konu odaklı dil öğretimi ve faydaları
15 Çocuklara uygulanabilecek değerlendirme türleri
16 Final Sınavı

Brewster, J., Ellis, G. & Girard, D. (2004). The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English. Slattery, M. & J. Willis. 2001. English for Primary Teachers. Oxford: OUP. Scott, W. A. & Ytreberg, L. H. (2004). Teaching English to Children. Longman. Halliwell, S. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman. Pinter, A. 2006. Teaching Young Language Learners. Oxford: OUP



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 10 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 16 2 32
Ev Ödevi 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek