GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ12 Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans



Bu dersin amacı; okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının çalışma alanlarından biri olan hastane ortamını tanıtmak, çocukları hastane ortamına alışma sürecini kolaylaştırma becerisinin kazandırmak ve hastanede yatan çocukların oyun ve eğitim faaliyetlerini yürütebilecek yeterliliklere sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.



1 Hastanede yatan çocukların yaş gruplarına göre gelişimsel özelliklerini söyler, hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını açıklayabilir
2 hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşimi bilir, çocukların hastaneye yaşantısına hazırlanmasını sağlar
3 hastaneye hazırlayıcı eğitim verebilir, çocuk ve ailelere teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlanma süreçlerinde rehberlik edebilir,
4 hastanede yatan çocuklara yönelik etkinlikler planlayıp, uygulayabilir(oyun, sanat, müzik, drama, hikaye vb), hastane okullarını ve özelliklerini bilir.
5 Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşimde rehber olabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumla- rı; hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim; hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama; hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama; hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Hastanede Yatan Çocukların Yaş Gruplarına Göre Gelişim Özellikleri
2 Hastane Yatan Çocukların İlgi ve İhtiyaçları
3 Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal Durumları
4 Çocuğu teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, hastaneye hazırlayıcı eğitim.
5 Örnek Hasta Öyküleri ile çocuklarla gerçekleştirilebilecek oyun, müzik, drama, hikaye, matematik, aile eğitimi vb. etkinliklerin planlanması.
6 Ara sınav
7 Üçer kişilik gruplar halinde Çocuk Bölümünde gözlem yapma. Bu hastanelerde yatan iki çocuk belirleyerek, görüşme yapma
8 Öğrencilerin hastanede belirledikleri çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planladıkları hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerinin sınıfta tartışılması.
9 Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
10 Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
11 Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
12 Hastanede belirlenen çocukların ilgi ve ihtiyacına yönelik olarak planlanan hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, oyun, müzik, hikaye, drama etkinliklerini uygulama.
13 Hastane okulları
14 Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim
15 Final sınavı

Baykoç, Necate (2006). Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi. - Meeting the educational needs of children and young people in hospital. https://www.education.gov.uk. - Commodari, Elena( 2010). Children staying in hospital: a research on pyschological stress of caregivers. Italian Journal of Pediatrics 2010, 36:40. - Işıktekiner, S. ve Akbaba Altun, S. ( 2011). Hastane Okullarındaki Sorunlar ve Yaşantılar. Eğitim ve Bilim. Vol. 36, no:161. - Farklı ülkelerdeki hastane okullarının web siteleri. (http://www.gosh.camden.sch.uk/page/default.asp?title=Home%20Page&pid=1, http://www.royalfree.camden.sch.uk/page_viewer.asp?page=Home&pid=1 vb).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 4 5 20
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek