Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-İNGS9 | Kitle İletişiminde İngilizce | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu ders dil ve beyin arasındaki ilişkiyi, dilin ediniminde, üretilmesinde ve algılanmasında sözkonusu olan mekanizmaların incelenmesini amaçlamaktadır.
1 | Dilbilim süreci ile ilgili genel bilgi sahibi olur. |
2 | Konuşurken, dinlerken, okurken ve yazarken beynimizde neler olduğunu anlar. |
3 | Kelimeleri nasıl depoladığımızı ve hatırladığımızı öğrenir. |
4 | Beynin dille ilgili aktivitelerin yer aldığı bölümleri inceler. |
5 | Dil öğretimi ve ruhdilbilimin nasıl birbirlerine katkı sağladıklarını fark eder. |
Yok
Yok
Ruhdilbilim ile ilgili temel kavramların tanıtılması ile başlayan ders, dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini gerçekleştirirken beynimizin ne tür işlevlerde bulunduğu, sözcük bilgimizi nasıl sakladığımız ve gerektiğinde bu bilgiye nasıl ulaşabildiğimiz, beynin yapısı ve dil ile ilgili bölümlerin incelenmesi, bilginin beynimizde işlenme süreci gibi konularla devam etmektedir. Dönem boyunca edinilen bilgilerin dil eğitimine yapacağı katkılar da irdelenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ruhdilbilimin tanımı | ||
2 | Dil ve iletişim | ||
3 | Dil ve beyin | ||
4 | Sözcük bilgisi | ||
5 | Sözcük bilgisini depolama ve erişim | ||
6 | Bilgi işlem süreci | ||
7 | Okuma süreci | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dinleme süreci | ||
10 | Konuşmanın özellikleri | ||
11 | Hafıza sistemi | ||
12 | Dil bozuklukları | ||
13 | Hayvanlarda iletişim | ||
14 | Tekrar | ||
15 | Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers. Cambridge: CUP. Field, J. (2003),Psycholinguistics, N.York:Routledge Carrol,W.D.,(1999), Psychology of Language, California:Brooks and Cole, Weir, C.J. (1990). Communicative Language Testing. London: Prentice Hall. Bailey, M.K. (1998). Learning about Language Assessment. London: Heinle and Heinle. Bachman, L.F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |