GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-İNGS11 Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


İngilizce


Bu ders dil ve beyin arasındaki ilişkiyi, dilin ediniminde, üretilmesinde ve algılanmasında sözkonusu olan mekanizmaların incelenmesini amaçlamaktadır.



1 Dilbilim süreci ile ilgili genel bilgi sahibi olur.
2 Konuşurken, dinlerken, okurken ve yazarken beynimizde neler olduğunu anlar.
3 Kelimeleri nasıl depoladığımızı ve hatırladığımızı öğrenir.
4 Beynin dille ilgili aktivitelerin yer aldığı bölümleri inceler.
5 Dil öğretimi ve ruhdilbilimin nasıl birbirlerine katkı sağladıklarını fark eder.


Yok


Yok


Ruhdilbilim ile ilgili temel kavramların tanıtılması ile başlayan ders, dinleme, okuma, konuşma ve yazma becerilerini gerçekleştirirken beynimizin ne tür işlevlerde bulunduğu, sözcük bilgimizi nasıl sakladığımız ve gerektiğinde bu bilgiye nasıl ulaşabildiğimiz, beynin yapısı ve dil ile ilgili bölümlerin incelenmesi, bilginin beynimizde işlenme süreci gibi konularla devam etmektedir. Dönem boyunca edinilen bilgilerin dil eğitimine yapacağı katkılar da irdelenmektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ruhdilbilimin tanımı
2 Dil ve iletişim
3 Dil ve beyin
4 Sözcük bilgisi
5 Sözcük bilgisini depolama ve erişim
6 Bilgi işlem süreci
7 Okuma süreci
8 Ara Sınav
9 Dinleme süreci
10 Konuşmanın özellikleri
11 Hafıza sistemi
12 Dil bozuklukları
13 Hayvanlarda iletişim
14 Tekrar
15 Tekrar
16 Final Sınavı

Hughes, A. (2003). Testing for Language Teachers. Cambridge: CUP. Field, J. (2003),Psycholinguistics, N.York:Routledge Carrol,W.D.,(1999), Psychology of Language, California:Brooks and Cole, Weir, C.J. (1990). Communicative Language Testing. London: Prentice Hall. Bailey, M.K. (1998). Learning about Language Assessment. London: Heinle and Heinle. Bachman, L.F. (1990). Fundamental Considerations in Language Testing. Oxford: Oxford University Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 15 5 75
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 4 4
ÖÇ 2 4 5 5 5 4 4 4 4 4 2 2 4 5 5 5
ÖÇ 3 5 4 4 5 5 5 5 2 2 3 3 3 4 4 4
ÖÇ 4 5 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4
ÖÇ 5 4 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek