GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-İNGS12 Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


İngilizce


Bu ders metindilbiliminin içerisinde önemli bir yer tutan söylem çözümlemesinin dil öğretiminde kullanımına ilişkin öneriler sunmakta, ilgili alanla ilgili temel kavramları örneklemek suretiyle açıklamakta ve öğrencilerin iki disiplin arasındaki ilişki üzerine düşünmesini ve kendilerine özgü tutumlarını geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.


Dr. Öğrt Üyesi Tuğba Aslan


1 Bu dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrenci metin dilbilim ve söylem çözümlemesi alanındaki temel kavramları edinebilecektir,
2 Sınıf içi tartışmlarda görüşlerini özgürce ifade edebilecektir.
3 Türkçe ve İngilizce dil toplumlarındaki günlük dil kullanımını gözlemleyerek ve araştırarak dil farkındalığını geliştirebilecektir,
4 Dil öğretiminde dilbilimin, özellikle de metindilbilim disiplinin sahip olduğu rolün ne derece önemli olduğunu kavrayacaktır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Söylem çözümlemesi kavramının tanımı, farklı türdeki metinler içerisindeki söylemlerin analizi, birbirine yakın iki farklı disiplinin birbiriyle ilişkisi, dil öğretiminde disiplinlerarasılık olgusunun öneminin vurgulanması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 What is Discourse Analysis?
2 Formal Links
3 Bağlamsal olgu: Bağıntı/Bağdaşıklık
4 Two Views of Discourse Structure: as product and as process & Discourse as Dialogue
5 Knowledge in Discourse
6 Two Approaches to Developing Discourse Skills
7 Focusing on Senders and Receivers
8 The Mid-term
9 Discourse Type and Discourse Part
10 Managing Conversation
11 Focusing on Cohesion
12 General Discourse Activities
13 Developing Discourse in the Classroom
14 Wrap up and the Questions on the Final
15 .
16 Final Exam

M.McCarthy & R. Carter (1994).Language as Discourse: Perspectives for Language Teaching. Longman: London McCarthy, M. (1992). Discourse analysis for language teachers. New York: Cambridge University Press Nunan, David (1993). Introducing Discourse Analysis. Penguin:London Cutting, J. (2002). Pragmatics and Discourse. Routledge: LondonGeorgakopoulou,A & Goutsos, D. (1998) Discourse Analysis. An Introduction. Edinburgh University Press



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 5 70
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40
ÖÇ 1 4 5 5 4 4 4 4 2 4 4 4 4 2 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 2 2 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 3 3 5 5 5 5 4 4 4 2 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek