GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ÜS1704.1B2 Halkla İlişkiler (Teknik Bilimler MYO) Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilere halkla ilişkiler disiplinini ve onun rollerini, uygulanış biçimlerini, lobicilik faaliyetlerini örgütler bağlamında öğretmek.



1 Halkla İlişkiler disiplini, işletmeler acısından avantajları ve diğer bilim dallarıyla ilişkisini hakkında bilgilendirir.
2 İşletmelerde örgüt kültürünün uygulanması ve pekiştirilmesinde halkla ilişkilerin rolü hakkında bilgilendirir.
3 Sosyal sorumluluk bilinci çerçevesinde halkla ilişkilerin rolünün nasıl tanımlanması gerekliliğinin kavranması sağlanır.
4 İşletmelerde halkla ilişkiler birimlerinin ve faaliyetlerinin nasıl örgütlendiği konusunda bilgi edinilmesi sağlanır.
5 İşletmelerde kurumsal kimliğin, imajın nasıl yapılandırıldığı ve kurumsal itibar kavramının nasıl oluştuğu hakkında bilgilendirme.
6 Halkla ilişkiler disiplininin oluşum ve gelişim aşamaları hakkında bilgilendirir.
7 Hedef kitle kavramı hakkında bilgi edinilmesini sağlar.
8 Halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan iletişim araçları hakkında bilgi verir.


Yok


Yok


Halkla ilişkilerdeki temel kavramlar ve araçlar. Halkla ilişkilerin işletmelerdeki önemi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Halkla İlişkiler Disiplininin Tanımı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
2 Halkla İlişkiler Disiplinin Temel Kavramları
3 Sosyal sorumluluk ve Halkla İlişkiler İlişkileri
4 Örgüt Kültürü ve Halkla İlişkiler İlişkileri
5 Halkla İlişkiler ve Etkin İletişim
6 Halkla İlişkiler Disiplinindeki Temel Amaçlar ve İlkeler
7 Kurumsal İletişim, Kurum Kimliği, Kurumsal İmaj
8 Arasınav Kurumsal İtibar
9 İşletmelerde Halkla İlişkiler Birimlerinin Örgütlenmesi
10 Halkla İlişkiler Yönetimi
11 Hedef Kitle Kavramı
12 Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları
13 Halkla İlişkiler Disiplininde Etik Kurallar
14 İşletmelerde Halkla İlişkiler Uygulamaları

Public Relations: Strategies and Tactics, Dennis Wilcox, Geln Cameron, Pearson, 11. Edition Full Frontal PR: Getting People Talking about You, Your Business, or Your Product, Richard Laermer, Michael Prichinello, Bloomberg Press; 1st edition, 2003. Halkla İlişkilerin El kitabı, Alison Theaker,Medicat, İstanbul. İşletmelerde Halkla İlişkiler, Zeyyat Sabuncuoğlu, Alfa Aktüel Basım Yayın, 10.Baskı,Bursa. Halkla İlişkiler Kampanyaları,Ceyda Aydede, Medyacat yayınları, İstanbul.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 70

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek