GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İNG214.2 Etkili İletişim Becerileri Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


İngilizce


Öğrencilerin geleceğin bireyleri ve öğretmenleri olduklarını göz önünde bulundurarak daha iyi iletişim kurabilmeleri adına iletişimi etkileyen faktörler açısından farkındalık yaratmak, içsel ve gruplar arası düzeye kadar olan iletişim kavram ve özelliklerini sunmak.



1 İletişimin tanımını ve farklı iletişim bağlamlarını öğrenir.
2 Farklı iletişim bağlamlarını sınıf içi ve günlük hayat bazında analiz eder.
3 İletişimi etkileyen ya da engelleyen faktörleri öğrenir.
4 Aktif dinlemeyi öğrenir ve uygular.
5 Kendi ve diğerleri ile ilgili farkındalığı artar.


Yok


Yok


İletişimin tanımı, çeşitleri bunların örneklendirilmesi farklı illetişim bağlamlarının açıklanması , iletişimi etkileyen faktörlerin incelenmesi, farklı iletişim bağlamlarının günlük hayat ve sınıf ortamı baz alınarak örneklendirilip tartışılması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders içerik ve amaçlarının öğrencilere anlatılıp materyallerin tanıtımı ve ders işleyişi ile ilgili bilgilendirme
2 İletişimin tanımı ve farklı iletişim bağlamları ödev teslimi
3 Farklı iletişim bağlamlarının sınıf içi ve günlük hayat bazında örneklendirilmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi
4 İletişimi etkileyen ve engelleyen faktörler ödev teslimi
5 İletişimi etkileyen ve engelleyen faktörlerin günlük hayat ve sınıf içi bazda örneklendirilmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi
6 Ödev
7 Aktif dinleme tanım ve kuralları, örneklerin incelenmesi ödev teslimi
8 Ara Sınav
9 Aktif dinlemenin gerçek hayat bağlamında modellenmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi
10 ´´Kendi´´ ve diğerleri ile ilgili farkındalık ve bunun iletişime olan katkısı ödev teslimi
11 ´´Kendi´´ ve diğerleri ile ilgili farkındalığın iletişime olan katkısının modellenmesi ve konu ile ilgiki ödev verilmesi
12 Sözsüz iletişimle ilgili temel bilgiler ödev teslimi
13 Sözsüz iletişim ögelerinin modellenmesi ve konu ile ilgili ödev verilmesi
14 Tekrar
15 Ödev
16 Final Sınavı

Fisher & Adams. (1997). Kişiler arası iletişim.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 12 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ev Ödevi 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40
ÖÇ 1 4 3 4
ÖÇ 2 3 4 4
ÖÇ 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 2
ÖÇ 5 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek