GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İNG407.1 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi I Seçmeli Ders Grubu 4 7 5,00

Lisans


Türkçe


Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinin önemini kavramak, Avrupa Dil dosyasının yabancı dil Türkçe öğretimindeki önemini tanımak ve Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesi için gerekli teorik bilgileri ve bu bilgilerin pratikteki karşılığını gösterip paylaşmak.



1 Türkçe'nin yabancı dil ya da anadil olarak öğretilmesinin önemini kavrar.
2 Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki yerini görür.
3 Küreselleşme kapsamında Türkçe'nin öğretilme amaçlarını bilir.
4 Avrupa Dil Ölçeğine göre ürün hazırlama ve uygulama konusunu kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Avrupa Dil dosyası, Avrupa Dil dosyasında Türkçe'nin yeri ve önemi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kitle İletişim Araçlarında Kullanılan Türkçe, Öğretmen Adaylarının Türkçe Kullanımı ile ilgili Farkındalıkları
2 Türkçe'nin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri, Tarihçesi, İlk Türk Yapıtları, Günümüze Kadar Olan Süreç, Türkçe'nin Yayılma Alanları
3 Türkçe'nin Anadil ve Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Yabancı Dil Öğretiminde Karşılaşılan Problemler
4 Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yurtdışındaki Kurumlar
5 Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Öğretmen Yetiştirme Gerekliliği
6 Türkçe'nin Genetik ve Tipolojik Özelliği, Değişik Dil Ailesinden Gelen Diller ve Alfabeleri (Örnekler)
7 Dilbilim Alanında Kullanılan Kuramlar, Yöntemler ve Metodlar
8 Ara Sınav
9 Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçleri
10 Türkiye ve Türkçe Tanıtımıyla ilgili Etkinlikler
11 Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi
12 Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi
13 Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçleri Üretme
14 Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçleri Üretme
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Yabancı Dil Türkçe Öğretimi üzerine yayınlanmış makaleler Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Ders Notları Göksel, A and Kerslake, C. (2005). Turkish: A Comprehensive Grammar. New York: Routledge Candaş Karababa, Z.C. (2009). Teaching Turkish as a Foreign Language and Problems Encountered. Journal of Faculty of Educationl Sciences. Ankara University. 42(29, 265-277



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 2 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 16 5 80
Ev Ödevi 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 144

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3 3
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 3 3
ÖÇ 3 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 3 3
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek