Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNG409.2 | Bilimsel Araştırma Yazım ve Sunum Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
İngilizce
Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerini geliştirmek, öğrencilerin bilimsel araştırma terimlerini kavramasını sağlamak, öğrencilere bilimsel bir çalışmanın aşamalarını teorik ve pratik olarak öğretmek, öğrencilerin Hipotez ve değişken gibi kavramları anlamasını sağlamak ve yapılmış çalışmalarda bunları tanımlayabilmesini sağlamak.
1 | Öğrenciler veri toplama araçlarının özelliklerini açıklar. |
2 | Öğrenciler bilimsel araştırma yöntemlerini ve ilgili teknik ve terimleri tanımlar. |
3 | Öğrenciler bilimsel bir çalışmayı raporlaştırır. |
4 | Bir çalışma konusu ile ilgili literatür taramasını yapar. |
5 | Hipotez, araştırma sorusu, ve amaç cümlelerini tanımlar ve hazırlar. |
Yok
Yok
Bilimsel araştırma yöntemleri, alıntı yapma ve referans listesi hazırlama, akademik bir metin hazırlama.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Araştırma, araştırmacı ve araştırma sorusu terimleri, iyi bir araştırma sorusunun özellikleri | ||
2 | Yazılmış makalelerde araştırma sorularını tanımlayabilmek ve iyi bir araştırma sorusu hazırlayabilmek hipotez ve hipotez türlerini öğrenme | ||
3 | Hipotez hazırlayabilmek ve bilimsel makalelerdeki hipotezleri tanımlayabilmek bir çalışma için uygun amaç cümlesi kurma | ||
4 | Geçmiş haftalardaki konuların tekrarı | ||
5 | Literatür taraması ile ilgili olarak nasıl alıntı yapılabileceğini öğretmek, irekt alıntı dolalı alıntı | ||
6 | Alıntı konusunu gözden geçirme ve verilen ödevi kontrolü | ||
7 | Akademik bir çalışmada alıntı yaparken kaynak gösterimi hakkında öğrencileri bilgilendirme | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Akademik bir çalışmanın aşamaları hakkında öğrencileri bilgilendirme | ||
10 | Referans sayfası hazırlama, appendix (ek) hakkında bilgi verme | ||
11 | Veri toplama araçları hakkında öğrencileri teorik ve pratik açıdan değerlendirme | ||
12 | Araştırma metotları | ||
13 | Alanımızla ilgili istatistiki terimleri ve hesaplamalar hakkında bilgi vermek. Ayrıca bu hesaplamaların nasıl yorumlanabileceğini anlatmak (Yıl sonu projesi görüşmesi) | ||
14 | Elde edilen verilerin tablo ve figürlerde gösterilmesi (Yıl sonu projesi görüşmesi) | ||
15 | Dönem boyunca çalışılan konuları gözden geçirerek öğrencilerin eksiklerini gidermek (Yıl sonu projesi görüşmesi) | ||
16 | Final Sınavı - Proje Teslimi |
Ekmekçi. F. (1999). Research manual for social sciences (Volume 1 & 2). Selt Publishing. American Psychological Association. (2001). Publication Manual of the American Psychological Association. Washington. Fraenkel, J.R. ad Wallen, N.E. (1990). How to design and evaluate research in education. New York: Mc Graw. Wallace, M. J. (1998). Action Research for Language teachers. Cambridge: Cambridge Teacher Training and Development
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 5 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 16 | 5 | 80 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 143 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |