GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İNG410.1 Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi II Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçlerini değerlendirmek. Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde karşılaşılan problemleri çözmek.



1 Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan metotları öğrenir.
2 Dilbilim alanında kullanılan kuramları bilir.
3 Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçleri tanır.
4 Kullanılan ders araç ve gereçlerin değerlendirir ve uyarlar.
5 Türkçe'nin yabancı dil dersi olarak sınıfta uygulamasını yapar.


Yok


Yok


Öğrenciler bu dersin uygulamasını ve teorik bilgileri özümser.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma
2 Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma
3 Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi
4 Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi
5 Ödevlerin Değerlendirilmesi
6 Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ünitelerinin Etkinlik Dağılımı Açısından Değerlendirilmesi
7 Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Dil Konuları ve Becerilerinin Değerlendirilmesi
8 Ara Sınav
9 Ünite Hazırlanmasında Görsellerin İncelenmesi
10 Okuma ve Yazma Becerilerinin İncelenmesi
11 Konuşma ve Dinleme Becerilerinin İncelenmesi
12 Ödev: Ünite Hazırlama (Dört Beceri ve Dil Yapıları)
13 Yabancı Dil Türkçe Sınav Hazırlama
14 Genel Tekrar
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Yabancı Dilde (Türkçe) Yayınlanmış her türlü kitap ve makale Kara, M. (2010). Gazi Üniversitesi Tömer Öğrencilerinin Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunların Çözümüne Yönelik Öneriler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Yaz 8 (3), 661-696 Mavasoglu, M. And Tüm, G. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/mustafa_mavasoglu_guldem_tum_turkcenin_tabanci_dil_ogretimi_cukurova.pdf Ossiptsuk, I (2010). Eston Öğrencilerin Türkçe Ediniminde Karşılaştıkları Temel Zorluklar. III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumda Sunulan Bildiri (16-18 Aralık 2010 İzmir) Retrieved March 14, 2011, From http://www.turkcede.org/yabancilara-turkce-ogretimi/523-eston-ogrencilerin-turkce-ediniminde-karsilastiklari-temel-zorluklar.html



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 2 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 16 4 64
Ev Ödevi 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3 3
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3 3
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 3 3
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 3 3
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek