Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNG410.1 | Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi II | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçlerini değerlendirmek. Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde karşılaşılan problemleri çözmek.
1 | Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan metotları öğrenir. |
2 | Dilbilim alanında kullanılan kuramları bilir. |
3 | Türkçe'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan ders araç ve gereçleri tanır. |
4 | Kullanılan ders araç ve gereçlerin değerlendirir ve uyarlar. |
5 | Türkçe'nin yabancı dil dersi olarak sınıfta uygulamasını yapar. |
Yok
Yok
Öğrenciler bu dersin uygulamasını ve teorik bilgileri özümser.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma | ||
2 | Yabancılara Türkçe Öğretimine ilişkin Yayımlanmış Makalelerin Analizi ve Karşılaştırma | ||
3 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi | ||
4 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ölçme ve Değerlendirmesi | ||
5 | Ödevlerin Değerlendirilmesi | ||
6 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Ünitelerinin Etkinlik Dağılımı Açısından Değerlendirilmesi | ||
7 | Türkçe'nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Kullanılan Ders Araç ve Gereçlerinin Dil Konuları ve Becerilerinin Değerlendirilmesi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ünite Hazırlanmasında Görsellerin İncelenmesi | ||
10 | Okuma ve Yazma Becerilerinin İncelenmesi | ||
11 | Konuşma ve Dinleme Becerilerinin İncelenmesi | ||
12 | Ödev: Ünite Hazırlama (Dört Beceri ve Dil Yapıları) | ||
13 | Yabancı Dil Türkçe Sınav Hazırlama | ||
14 | Genel Tekrar | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Yabancı Dilde (Türkçe) Yayınlanmış her türlü kitap ve makale Kara, M. (2010). Gazi Üniversitesi Tömer Öğrencilerinin Türkçe Öğrenirken Karşılaştıkları Sorunlar ve Bunların Çözümüne Yönelik Öneriler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Yaz 8 (3), 661-696 Mavasoglu, M. And Tüm, G. (2011). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/mustafa_mavasoglu_guldem_tum_turkcenin_tabanci_dil_ogretimi_cukurova.pdf Ossiptsuk, I (2010). Eston Öğrencilerin Türkçe Ediniminde Karşılaştıkları Temel Zorluklar. III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumda Sunulan Bildiri (16-18 Aralık 2010 İzmir) Retrieved March 14, 2011, From http://www.turkcede.org/yabancilara-turkce-ogretimi/523-eston-ogrencilerin-turkce-ediniminde-karsilastiklari-temel-zorluklar.html
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 2 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 | PÇ 36 | PÇ 37 | PÇ 38 | PÇ 39 | PÇ 40 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 |