GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İNG412.2 Tiyatro Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin (vücudun biomekanizmasının, bilinç ve bilinçaltı mekanizmasının , kas ve sinir sisteminin) nasıl çalıştığının mesleki prensipler ölçüsünde keşfedilmesi ve gelişiminin sağlanması ile duyumsal, zihinsel ve bilişsel olarak, oyunculuk sanatının temel bilgilerinin, mesleki etiğin ve yaratıcılığın anlatılması amaçlanmaktadır.



1 Öğretmen adayları, tiyatronun temel kavramlarını ve bu temel kavramların fonksiyonlarını teorik ve pratik olarak bilir.
2 Elde ettiği bilgiler ışığında tiyatronun tarihi gelişim sürecini bilir.


Yok


Yok


Öğrenci-oyuncunun beş duyu organının, hayal gücünün, düşünce ve duygu dünyasını, plastik olarak ifade edebilme yeteneklerinin geliştirilmesi ile bir nesneyle ve bir insanla fiziksel düşünsel duygusal ilişki belleğinin yetkinleştirilmesini kapsar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tiyatro kavramı, Türk tiyatrosu ve bölümleri hakkında genel bilgiler. Tiyatro ve eğitim arasındaki ilişkiler
2 Halk tiyatrosunun tanımı ve bölümlerinin (köy tiyatrosu, karagöz, meddah, ortaoyunu, kukla) açıklanması
3 Tiyatronun tarihsel gelişim süreci içinde, anlayışlar ve yönetmenlik uygulamaları. Çağdaş reji faaliyetleri
4 Tiyatro teknikleri, sınıf içi tiyatro uygulamaları, sahneleme teknikleri ve uygulamaları
5 Tiyatro ve yaratıcı drama arasındaki ilişkiler
6 Tiyatro ve yaratıcı drama arasındaki ilişkiler
7 Gözlemin canlandırmadaki etkileri
8 Ara Sınav
9 Dünya tiyatrosu
10 Uzakdoğu tiyatrosu
11 Türk Tiyatrosundaki gelişmeler
12 Türk Tiyatrosundaki gelişmeler
13 Tiyatroda dil problemleri ve çözüm yolları
14 Tiyatroda dil problemleri ve çözüm yolları
15 Diksiyon uygulamaları
16 Final Sınavı

AND, Metin: (1978) “İlköğretimde Tiyatro”, Ankara, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, S. 7. ARCAN, İ. Galip: (1941) Tiyatro Diksiyon, Ankara. ÇALIŞLAR, Aziz: (1966) Çağdaş Tiyatro, İstanbul. DOD, Davit C.Cooke: (1958) Behind the Scenes in Television, Mead Company Newyork GERÇEK, Selim Nüzhet: (1942) Türk Temaşası, İstanbul, Kanaat Kitabevi. NUTKU, Özdemir: (1963) Modern Tiyatro Akımları I, Ankara; NUTKU, Özdemir: (1972) Dünya Tiyatrosu Tarihi, C. I-II, İstanbul, Remzi Kitabevi; NUTKU, Özdemir: (1976) Meddahlık ve Meddah Hikâyeleri, Ankara, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları; NUTKU, Özdemir: (1989) Sahne Bilgisi, 3. bs. İstanbul Kabalcı Yayınları. ÖZERTEM, Tekin: (1992) Türkiye’de Çocuk Tiyatrosu, Eskişehir, Kültür Bakanlığı Yayınları. SEVENGİL, Refik Ahmet: (1966) Eski Türklerde Dram Sanatı, Ankara, Devlet Konservatuarı Yayınları. SEVİN, Nurettin:(1940) “Dramatik Duygu ve Çocuk” Türk Tiyatrosu, S. 112. T. COLE - H.K. CHINOY, Sahneye Koyma Sanat



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Performans 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 16 4 64
Performans 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 110

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 2 2 2
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek