GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FS0308.11 Eğitimin Ekonomik Temelleri Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin genel amacı, eğitim ve ekonomi arasındaki ilişkinin anlaşılmasının sağlanmasında gerekli bilgi, beceri, tutum ve davranışları öğrencilere kazandırmaktır. .


Dr.öğrt.üyesi Ayhan BULUT


1 Ekonomi ve eğitim ekonomisi ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Eğitim ekonomisinin, Dünyada ve Türkiye’de tarihsel gelişim sürecini, bu alanda yapılan ilk çalışmaları (araştırmaları) bilir.
3 Eğitim ekonomisi alanında Türkiye’de yapılmış olan bilimsel yayınları ve makaleleri inceler.
4 Küreselleşme – uluslararası rekabet ve eğitim ilişkisini araştırır.
5 Maliyet-Fayda Analizi ve Maliyet-Etkililik Analizini öğrenir ve eğitim sektöründen ve diğer sektörlerden örneklerle açıklar.
6 Eğitimin finansman yöntemlerini (modellerini) bilir ve bu yöntemlerin Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanışından örnekler verir.
7 Dünya Bankası ve Avrupa Birliği kredileriyle Türkiye’de yürütülmüş olan eğitim projeleri (Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Mesleki ve Teknik Eğitimin Modernizasyonu Projesi vb) ve sağlanan yararları çözümler.
8 Eğitimde verimlilik ve etkililiği bilir ve meslek yaşamı boyunca kullanır.

Birinci Öğretim


Dersin ön koşulu olan ders bulunmamaktadır.


Yok


Eğitimin ekonomik temellerine ilişkin temel kavramlar, ekonomi kuram ve uygulamalarının eğitim sistemleri ile ilişkisi, eğitim ekonomisi kuramları, eğitimde maliyet ve harcamalar, eğitimin finansmanı, eğitim ve kalkınma arasındaki ilişkiler. .


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ekonominin Temel Kavramları
2 Ekonomik Göstergeler
3 Eğitim Ekonomisi
4 Eğitim Sunumu ve İstemi
5 Eğitimin Maliyeti
6 Eğitimin Gelir Kaynakları (Finansmanı)
7 Eğitim Harcamaları ve Türleri
8 Ara sınav
9 Eğitimde Maliyet - Yarar Çözümlemesi
10 Eğitimde Maliyet - Etkililik Çözümlemesi
11 İşgücü Piyasası Yaklaşımları
12 Eğitim-Gelir-İşsizlik İlişkisi
13 Eğitim - Uluslararası Rekabet İlişkisi
14 Genel Değerlendirme
15 Genel değerlendirme

Kavak, Yüksel ve Burgaz, Berrin (1994) Eğitim Ekonomisi-Seçilmiş Yazılar (çeviri), Ankara: Pegem Yayıncılık. Türkçe Tuzcu, Gökhan (2021). Eğitim Ekonomisi. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara. Türkçe Hesapçıoğlu, Muhsin (2001) İnsan Kaynakları Yönetimi ve Ekonomisi, İstanbul: Beta Yayıncılık. Türkçe Adem, Mahmut (1993) Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı, Ankara Ün. Yayını



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Staj uygulaması bulunmamaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 1 1
Bireysel Çalışma 4 4 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 5 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 5 25
Ev Ödevi 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 80

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39 PÇ 40
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek