Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Doğa koruma ve çevre koruma kavramlarını açıklayabilir ve bunlar arasındaki farkları bilir, |
2 |
Doğa korumanın farklı kategorilerini ayırt edebilir, |
Yok
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Dersin amacı önemi ve içeriğinin anlatılması |
|
|
2 |
Doğa, doğa koruma, çevre ile ilgili terimler açıklamaları ve sınıflandırmalar |
|
|
3 |
Doğa korumanın tarihi gelişimi (Türkiye ve Dünyada) |
|
|
4 |
Türkiyenin Biyo-çeşitliliği ve önemi |
|
|
5 |
Doğa korumanın nedenleri ve doğa koruma kriterler |
|
|
6 |
Koruma alanlarının saptanması ve planlanması |
|
|
7 |
ara sınav |
|
|
8 |
Koruma alanlarının saptanmasındaki yasal dayanaklar ve örgütler |
|
|
9 |
Flora ve Fauna üzerindeki baskılar yasal önlemler ve yapılması gerekenler |
|
|
10 |
Doğa koruma örgütleri |
|
|
11 |
Türkiyede bulunan koruma alanları ve sınıflandırılması |
|
|
12 |
Milli parklar |
|
|
13 |
Doğa Koruma alanları |
|
|
14 |
finasl sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Alan Gezisi |
1 |
15 |
15 |
Alan Çalışması |
3 |
8 |
24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
8 |
8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
60
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek