1 |
Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri |
|
|
2 |
Temel kavramlar ve tarihsel süreç - Teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi kavramları - Eğitim teknolojisinin yararları - “Neden eğitimde teknoloji?” sorusunun tartışılması. |
|
|
3 |
Öğretim materyali kavramı. Teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi tarihi. Öğretim araç ve materyallerinin tarihi. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmede öğretmen niteliklerinin ve BÖTE mezunlarının rollerinin tartışılması |
|
|
4 |
“Öğretim materyalleri portföyüm” adlı çalışma hakkında bilgilendirme. Öğrencilerin, bireysel olarak hazırlayacakları ürün dosyalarında aşağıdaki materyaller istenecektir. Öğrenci dönem boyunca çalışmaları konusunda öğretim elemanına danışarak dosyasını tamamlayacaktır. a. Poster hazırlama b. Power Point sunusu hazırlama (en az 15 slayt) c. Video hazırlama (en az 20 dk.lık) |
|
|
5 |
Öğretim Araçlarına Giriş: Yazı tahtası, akıllı tahta, tepegöz, opak projektör (episkop), slayt makinesi, elmo, radyo-teyp, televizyon, video, |
|
|
6 |
Bilgisayar, VCD, DVD, datashow ve projeksiyon makinesi, tarayıcı, mobil öğrenme araçları, cep telefonu, dijital kamera, dijital fotoğraf makinesi, Web kamerası, dijital ses kayıt cihazı |
|
|
7 |
Analiz ve İçerik Tasarımı (öğrenci analizi, teknoloji analizi, görev ve içerik analizi, kazanımların belirlenmesi) - ASSURE modeli |
|
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
9 |
Öğretim materyali tasarım ilkeleri, - Temel tasarım ilkeleri (YALIN, İTE SF. 107) - Gezinti yapısı (doğrusal, hiyerarşik, doğrusal olmayan, karma) - Gezinme araçları - Arayüz tasarımı - Çokluortam içerik çeşitleri |
|
|
10 |
Öğretim materyallerinin türleri, kullanım amaçları. Yazılı materyaller (Ders kitapları, ansiklopediler, el kitapçıkları, çalışma yaprakları) Resim ve grafikler (Resim setleri, grafikler ve şemalar, haritalar (bilgi, kavram, zihin) bulmacalar, albümler) Tepegöz asetatları, gerçek kişi, nesneler ve modeller (Hayatın kendisi, kukla, deneyler, yap-bozlar, kesme-katlama-yapıştırma materyalleri). Ses kasetleri, televizyon programları ve video kasetler |
|
|
11 |
Eğitsel yazılım geliştirme araçları |
|
|
12 |
Bilgisayar yazılımları, uzaktan öğrenme araçları (videokonferans, e-televizyon..) e-portfolyo, webfolio |
|
|
13 |
Sanal öğrenme ortamları (sanal okul, sanal sınıf), öğrenme yönetim sistemleri, web tabanlı öğretim ortamlarında olması gereken özellikler, etkili eğitsel siteler ve örnekleri. Blog, vlog ve wikilerin eğitimde kullanımı. |
|
|
14 |
“Öğretim materyalleri portföyüm” çalışmalarının sınıfta sunumu. |
|
|
15 |
Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler. |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|