GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Lisans





1 Öğretim materyali seçimini etkileyen unsurları tanımlayabilme, değerlendirebilme
2 Görsel tasarımda dikkat edilmesi gerekenleri açıklayabilme.
3 Görsel tasarım ilkelerine uygun materyaller tasarlayıp oluşturalabilme
4 Etkili materyal sunumu geliştirebilme
5 Eğitimde teknoloji ve materyal kullanımının nedenlerini açıklayabilme



Yok



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2 Temel kavramlar ve tarihsel süreç - Teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi kavramları - Eğitim teknolojisinin yararları - “Neden eğitimde teknoloji?” sorusunun tartışılması.
3 Öğretim materyali kavramı. Teknoloji, eğitim ve öğretim teknolojisi tarihi. Öğretim araç ve materyallerinin tarihi. Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirmede öğretmen niteliklerinin ve BÖTE mezunlarının rollerinin tartışılması
4 “Öğretim materyalleri portföyüm” adlı çalışma hakkında bilgilendirme. Öğrencilerin, bireysel olarak hazırlayacakları ürün dosyalarında aşağıdaki materyaller istenecektir. Öğrenci dönem boyunca çalışmaları konusunda öğretim elemanına danışarak dosyasını tamamlayacaktır. a. Poster hazırlama b. Power Point sunusu hazırlama (en az 15 slayt) c. Video hazırlama (en az 20 dk.lık)
5 Öğretim Araçlarına Giriş: Yazı tahtası, akıllı tahta, tepegöz, opak projektör (episkop), slayt makinesi, elmo, radyo-teyp, televizyon, video,
6 Bilgisayar, VCD, DVD, datashow ve projeksiyon makinesi, tarayıcı, mobil öğrenme araçları, cep telefonu, dijital kamera, dijital fotoğraf makinesi, Web kamerası, dijital ses kayıt cihazı
7 Analiz ve İçerik Tasarımı (öğrenci analizi, teknoloji analizi, görev ve içerik analizi, kazanımların belirlenmesi) - ASSURE modeli
8 Vize Sınavı
9 Öğretim materyali tasarım ilkeleri, - Temel tasarım ilkeleri (YALIN, İTE SF. 107) - Gezinti yapısı (doğrusal, hiyerarşik, doğrusal olmayan, karma) - Gezinme araçları - Arayüz tasarımı - Çokluortam içerik çeşitleri
10 Öğretim materyallerinin türleri, kullanım amaçları. Yazılı materyaller (Ders kitapları, ansiklopediler, el kitapçıkları, çalışma yaprakları) Resim ve grafikler (Resim setleri, grafikler ve şemalar, haritalar (bilgi, kavram, zihin) bulmacalar, albümler) Tepegöz asetatları, gerçek kişi, nesneler ve modeller (Hayatın kendisi, kukla, deneyler, yap-bozlar, kesme-katlama-yapıştırma materyalleri). Ses kasetleri, televizyon programları ve video kasetler
11 Eğitsel yazılım geliştirme araçları
12 Bilgisayar yazılımları, uzaktan öğrenme araçları (videokonferans, e-televizyon..) e-portfolyo, webfolio
13 Sanal öğrenme ortamları (sanal okul, sanal sınıf), öğrenme yönetim sistemleri, web tabanlı öğretim ortamlarında olması gereken özellikler, etkili eğitsel siteler ve örnekleri. Blog, vlog ve wikilerin eğitimde kullanımı.
14 “Öğretim materyalleri portföyüm” çalışmalarının sınıfta sunumu.
15 Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler.
16 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 5 10 50
Final Sınavı 10 10 100
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 5 4 5 4
ÖÇ 3 4 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 4 4 4 4 5 5 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek