GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Lisans





1 Öğretmenlik mesleğinin kuramsal dayanaklarını kavrayabilme.
2 Öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin rol ve sorumluluklarını açıklayabilme.
3 Öğretim etkinliklerini planlamanın yararlarını sıralayabilme.
4 Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklayabilme.
5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme.
6 Eğitim programının temel özelliklerini açıklayabilme.
7 Öğrenme-öğretme ilkelerini kavrayabilme.
8 Öğretim kuram ve modellerini tanıyabilme.



Yok



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Temel Kavramlar: Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
3 Temel Kavramlar: Eğitim Programı
4 Temel Kavramlar: Program Geliştirme Süreci
5 Öğrenme-Öğretme İlkeleri
6 Öğretim Sürecinin Aşamaları
7 Öğretim Kuram ve Modelleri
8 Vize Sınavı
9 Öğretim Stratejileri ve Yöntemleri
10 Öğretim Teknikleri
11 Öğretim Kuram ve Modelleri
12 Öğretimde Çağdaş Yaklaşımlardan Örnekler
13 Öğretimin Araç, Gereç ve Materyallerle Desteklenmesi
14 Öğretimi Planlama
15 Öğretmenlik Mesleği ve Genel Öğretmen Nitelikleri, Öğretmenin Rol ve Sorumlulukları
16 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 6 10 60
Final Sınavı 6 10 60
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 4 4
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 4 4
ÖÇ 3 3 3 3 3 4 4 5
ÖÇ 4 3 3 3 3 4 4 5
ÖÇ 5 3 4 3 3 4 4 5
ÖÇ 6 3 4 3 4 4 4 5
ÖÇ 7 3 3 3 4 4 4 5
ÖÇ 8 3 3 3 4 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek