Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Öğretim tasarımı, program geliştirme ve materyal geliştirme kavramlarını karşılaştırabilme. |
2 |
Öğretim tasarımının aşamalarını ve işlemlerini açıklayabilme. |
3 |
İhtiyaç analizi yöntem ve tekniklerinin özelliklerini hatırlayabilme. |
4 |
Öğretim tasarımı modellerine örnek verebilme. |
5 |
Program öğelerini (hedef, içerik, öğrenme-öğretme yaşantıları, değerlendirme) açıklayabilme. |
6 |
Bir öğretim tasarımı modeli seçerek, mikro düzeyde bir öğretim tasarımı çalışmasını tamamlama. |
Yok
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri |
|
|
2 |
Öğretim tasarımı ve teknolojilerinin temelleri, Eğitim Felsefeleri, Öğretim tasarımı, öğretim tasarımcısının rolü. ÖT projesinin tanıtımı (Program Geliştirme Uzmanı, Öğretim Teknoloğu, Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı, Konu Alanı Uzmanı rollerinin görevleri) |
|
|
3 |
İhtiyaç Analizi Yaklaşımları |
|
|
4 |
Öğrenme ortamında öğrenenin özellikleri |
|
|
5 |
Öğretim hedefleri ve görev analizi |
|
|
6 |
Öğretim Tasarımı Modelleri |
|
|
7 |
Öğretim Tasarımı Modelleri |
|
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
9 |
İçerik ve Öğretme-Öğrenme Yaşantıları |
|
|
10 |
Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin tartışılması |
|
|
11 |
Ara sunumlar: Takımların Bilgi ve Görüş Paylaşımı İhtiyaç Analizi, Hedefler, İçerik, Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri. |
|
|
12 |
Sınama Durumları, Ölçme-değerlendirmenin amaçları |
|
|
13 |
Materyal Geliştirme |
|
|
14 |
Programın denenmesi (pilot uygulama) ve değerlendirmesi |
|
|
15 |
Proje sunumları |
|
|
16 |
Final SInavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
6 |
10 |
60 |
Final Sınavı |
6 |
10 |
60 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
120
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
ÖÇ 1 |
5
|
|
|
|
5
|
4
|
4
|
4
|
4
|
5
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
4
|
|
|
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
5
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
4
|
|
|
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
5
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
4
|
|
|
|
4
|
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
|
|
|
ÖÇ 5 |
4
|
|
|
|
4
|
4
|
5
|
4
|
4
|
5
|
|
|
|
ÖÇ 6 |
4
|
|
|
|
4
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek