Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi bilgisi. |
2 |
Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikleri kavrayabilme |
3 |
Test türlerini tanıyabilme |
4 |
Eğitimde ve psikolojide kullanılan belli başlı ölçme araçlarından elde edilen ölçme sonuçlarını yorumlayabilme. |
5 |
Test türlerine ve soru yazma ilkelerine uygun soru yazabilme. |
6 |
Ölçme aracı hazırlarken geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapabilme. |
7 |
Eğitimde ve psikolojide kullanılan belli başlı ölçme araçlarını uygulayabilme |
8 |
Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler yapabilme ve yorumlayabilme. |
Yok
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış. |
|
|
2 |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi. |
|
|
3 |
Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri. |
|
|
4 |
Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri. |
|
|
5 |
Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik |
|
|
6 |
Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık |
|
|
7 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Yazılı yoklama, sözlü sınavlar, kısa cevaplı testler. |
|
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
9 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Sınıflama gerektiren testler ve çoktan seçmeli testler. |
|
|
10 |
Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme. |
|
|
11 |
Test türleri ve test geliştirme aşamaları. |
|
|
12 |
Davranışların ölçülmesine yönelik madde yazma. |
|
|
13 |
Değerlendirme ve not verme. |
|
|
14 |
Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi. |
|
|
15 |
Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri. |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
6 |
10 |
60 |
Final Sınavı |
6 |
10 |
60 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
120
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
ÖÇ 1 |
3
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
3
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
3
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
3
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
|
|
|
ÖÇ 5 |
3
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
|
|
|
ÖÇ 6 |
3
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
|
|
|
ÖÇ 7 |
3
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
|
|
|
ÖÇ 8 |
3
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek