Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
Bilim tarihini tanımlar, bilim tarihinin önemini fark edebilir. |
2 |
Bilimsel buluşların, icatların farkına varabilir |
3 |
Eski uygarlıklardaki bilimsel gelişmeleri açıklayabilir. Eski uygarlıklardaki bilimsel gelişmelerin etkilerini açıklayabilir. |
4 |
Bilgisayarların gelişim sürecini ve etkilerini açıklayabilir. |
Yok
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler
|
|
|
2 |
Bilim tarihinin tanımı ve önemi, tarih nedir? Bilim tarihi nedir? Bilim tarihçisi kimdir?
|
|
|
3 |
Bilimin ilk zamanları, Mezopotamyada bilim
|
|
|
4 |
Eski Hindistan'da bilim |
|
|
5 |
Eski Çin'de bilim |
|
|
6 |
Eski Yunanlılarda bilim |
|
|
7 |
Eski Mısır'da bilim |
|
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
9 |
Eski Roma'da bilim
|
|
|
10 |
Ortaçağ Avrupasında Bilim |
|
|
11 |
İslam Dünyasında ve Osmanlılarda bilim
|
|
|
12 |
Rönesans döneminde bilim
|
|
|
13 |
Aydınlanma çağı ve 20 yy da bilim |
|
|
14 |
Cumhuriyet döneminde Türkiye'de bilim |
|
|
15 |
Bilgisayarın gelişim süreci ve toplum üzerindeki etkileri |
|
|
16 |
Final Sınavı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
4 |
10 |
40 |
Final Sınavı |
5 |
10 |
50 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
90
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
ÖÇ 1 |
2
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
3
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
3
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
3
|
|
|
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek