GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Lisans





1 . 1. Eğitim programlarının genel yapısını öğrenir
2 Eğitim programının temellerini bilir
3 Program geliştirme süreç basamaklarını bilir
4 Program okuryazarı olur



Yok



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar
2 Program geliştirmenin teorik temelleri, program türleri
3 Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve ekonomik temelleri
4 Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program geliştirmenin aşamaları
5 Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve öğeler arasındaki ilişkiler
6 Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi
7 Ara sınav
8 İçerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
9 Program geliştirme süreci ve modelleri
10 Eğitim programı tasarım yaklaşımları
11 Program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde öğretmelerin görev ve sorumlulukları
12 Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve yönelimler.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Tartışma 1 5 5
Takım/Grup Çalışması 6 2 12
Beyin Fırtınası 1 10 10
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 80

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek