Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Lisans
1 |
. 1. Eğitim programlarının genel yapısını öğrenir |
2 |
Eğitim programının temellerini bilir |
3 |
Program geliştirme süreç basamaklarını bilir |
4 |
Program okuryazarı olur |
Yok
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar |
|
|
2 |
Program geliştirmenin teorik temelleri, program türleri |
|
|
3 |
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihî, psikolojik ve
ekonomik temelleri |
|
|
4 |
Program geliştirme ve öğretim programlarının özellikleri; program
geliştirmenin aşamaları |
|
|
5 |
Programın temel öğeleri (hedef, içerik, süreç, değerlendirme) ve
öğeler arasındaki ilişkiler |
|
|
6 |
Hedeflerin sınıflandırılması ve programın öğeleriyle ilişkisi
|
|
|
7 |
Ara sınav |
|
|
8 |
İçerik düzenleme yaklaşımları; eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
|
|
|
9 |
Program geliştirme süreci ve modelleri |
|
|
10 |
Eğitim programı tasarım yaklaşımları |
|
|
11 |
Program okur-yazarlığı; öğretim programlarının geliştirilmesinde
öğretmelerin görev ve sorumlulukları |
|
|
12 |
Dünyada ve Türkiye’de program geliştirmede yeni yaklaşımlar ve
yönelimler. |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Ara Sınav |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
Final Sınavı |
1 |
100 |
Toplam
|
100
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Bütünleme Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Tartışma |
1 |
5 |
5 |
Takım/Grup Çalışması |
6 |
2 |
12 |
Beyin Fırtınası |
1 |
10 |
10 |
Bireysel Çalışma |
1 |
20 |
20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
1 |
20 |
20 |
Ev Ödevi |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
80
|
|
PÇ 1 |
PÇ 2 |
PÇ 3 |
PÇ 4 |
PÇ 5 |
PÇ 6 |
PÇ 7 |
PÇ 8 |
PÇ 9 |
PÇ 10 |
PÇ 11 |
PÇ 12 |
PÇ 13 |
ÖÇ 1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÖÇ 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek