GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Lisans





1 Öğrenciler,okumanın zihinsel ve fiziksel unsurlarını bir bütün olarak kavrayabilecek ve tanımlayabileceklerdir.
2 Öğrenciler,toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenleri tanımlayabilecek ve okuma becerisine yönelik tekniklerini inceleyebileceklerdir.
3 Öğrenciler,Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirmenin farklı yolları üzerinde değerlendirmeler yapabilecek ve bu değerlendirmeleri tartışabileceklerdir.



Yok



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kavramsal çerçevenin tanıtılması
2 Okuduğunu anlama süreçleri konusundaki araştırma geçmişi ve bu çerçevede diğer bilimlerden (Psikoloji, Dilbilimi vb.) gelen katkılar
3 Psikoloji biliminden gelen katkılar
4 Metin kavramanın psikolojik doğası
5 Metin kavramanın psikolojik doğası
6 Metin bağlantısal sunumları için anlambilimsel ayrıştırma
7 Çerçeveler: Şemalar ve Senaryolar
8 Ara Sınav
9 Şema Teorilerinin Tarihsel Gelişimi
10 Şema teorisi için genel kanıtlar
11 Schank ve Albelson’un Senaryo Teorisi
12 Senaryo teorisi için genel kanıtlar
13 Senaryo teorisi için genel kanıtlar
14 Senaryo teorisi için genel kanıtlar
15 Senaryo teorisi için genel kanıtlar
16 Final sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Bireysel Çalışma 1 7 7
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 5 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 10 30
Okuma 2 4 8
Ev Ödevi 4 5 20
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek