GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SY311.2B Stratejik Marka Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Marka kavramının pazarlama, tüketici ve küresel rekabet açısından öneminin vurgulanarak, öğrencilerin marka yönetimi kavramı kavramalarını sağlamak.


Dr. Öğr. Sefa Emre YILMAZEL


1 Marka kavramlarını açıklayabilmek, uygulamek ve eleştirel olarak inceleyebilecek seviyeye gelmek
2 Markalaşma araçlarını anlamak ve kullanırken bilgili ve rasyonel seçimler yapacak seviyeye gelmek
3 Marka projelerini grup olarak sunmak

Birinci Öğretim


-


Marka kavramı ve marka yönetimi ile ilgili yaklaşımların anlaşılması Marka değeri kavramı. Marka kimliği Marka genişletme stratejileri


Marka, marka değeri, marka farkındalığı, marka imajı, marka kimliği, müşteri tabanlı marka değeri kavramları ve marka yönetimi stratejileri hakkında teori ve pratiğe dayanan bilgiler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Markalaşma ve marka değeri
2 Marka kişiliği / kimliği
3 Marka öğeleri
4 Konumlandırma
5 Duygusal markalama
6 Alt marka oluşturma
7 Reklamcılık kullanarak markalama
8 ARASINAV
9 Tüketici zihnini anlamak
10 Tüketici zihnini anlamak
11 Uluslararası marka yönetimi
12 Grup projesi sunumları
13 Grup projesi sunumları
14 Grup projesi sunumları
15 FİNAL SINAVI

Strategic brand management - Kevin L. Keller Marka Yönetimi-Işıl Karpat Aktuğlu



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 10 1 10
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Sözlü Sınav 10 2 20
Sözlü Sınav 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 112

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 1 1 2 2 2 2 2 3 1 1 1 2 2 1
ÖÇ 2 1 1 1 2 2 2 2 2 3 1 1 1 2 2 1
ÖÇ 3 1 1 1 2 2 3 2 2 3 1 1 1 2 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek