GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SY310.1B Müşteri İlişkileri Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans



MİY’nin etkin ilişkisel pazarlama açısından planlama, uygulama ve kontroldeki rolünün anlaşılması. Müşterinin hayat boyu değerinin hesaplanması ve MİY uygulamalarındaki kullanım alanlarının açıklanması. MİY’nin müşterileri elde etme, büyütme ve sadık hale getirmek açısından rolünün ortaya konması. Başarılı MİY uygulamalarında kritik başarı faktörlerinin tanımlanması. MİY uygulamalarında kullanılan mevcut ve gelişmekte olan teknolojilere ilişkin açıklamalar yapılması.


Dr. Öğr. Üyesi Sefa Emre YILMAZEL


1 Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır.
2 Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır.
3 Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir.
4 Sadakat programları incelenir.

Birinci Öğretim


Yok


YOK


MİY kavramının strateji, organizasyon ve bilgi teknolojileri temel alınarak açıklanması. Ders MİY’nin pazarlama uygulamalarındaki rolünü ve pazarlama uygulamaları açısından önemini ortaya koymaktadır. Bunun yanında “müşteri ilişkileri yönetimi(MİY)”, “müşteri değeri”, “müşteri bağlılığı”, “analitik ve operasyonel CRM” gibi kavramlara ilişkin açıklamalar yapılmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Müşteri ilişkileri yönetimi(MİY)'ne giriş
2 Müşteri ilişkilerinin tanımlanması
3 MİY projelerinin planlaması ve uygulaması
4 Müşteri verilerinin oluşturulması, yönetilmesi ve kullanımı
5 Müşteri portföyünün yönetimi
6 MİY ve müşteri deneyimi
7 Müşteri kazanma
8 Ara Sınav
9 Müşteri tutma ve geliştirme stratejileri
10 MİY performansında network yönetimi
11 Tedarikçi ve ortaklık ilişkilerinin yönetimi
12 Yatırımcı ve çalışan ilişkilerinin yönetimi
13 MİY bilgi teknolojileri
14 MİY bilgi teknolojileri II
15 MİY Bilgi Teknolojileri III

Customer Relationship Management, Francis Buttle Müşteri İlişkileri Yönetimi, Yavuz Odabaşı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 1 1 1
Takım/Grup Çalışması 1 1 1
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Sözlü Sınav 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 78

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 1 1 2 2 2 2 1 2 2 2 1 1 2 2 1
ÖÇ 2 1 1 2 2 2 2 1 2 2 2 1 1 2 2 1
ÖÇ 3 1 1 2 3 2 2 1 2 2 3 2 1 2 2 1
ÖÇ 4 1 1 2 2 2 2 1 2 2 2 1 1 2 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek