Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS06.01.02 | Diksiyon ve Etkili Konuşma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Daha güzel, doğru, etkili, güçlü, canlı konuşma becerisinin geliştirilmesi, kişinin kendini daha etkili ifade etmesinin yanı sıra Türkçe’nin konuşma melodisine uyan bir konuşma hızı ve ses tonu oluşturulmasıdır.
Doç. Dr. Ahmet İlhan
1 | İş yaşamında sözlü olarak kendini rahat ve etkili biçimde ifade edebilir. |
2 | Sözlü anlatım ile ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilir. |
3 | Çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türlerinde düşünce sıralama ve geliştirme tekniklerini kullanarak sözlü/yazılı metin hazırlayabilir. |
4 | Türkçe dilbilgisini doğru ve etkin kullanabilir. |
5 | Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek için diksiyon tekniklerini (nefes alma teknikleri, artükülasyon, vurgu ve tonlama) uygulayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Diksiyon sesin güzel çıkmasını ve sözlerin doğru seslendirilmesini amaçlayan sanatın adıdır. Güzel ve etkili konuşma diksiyon (söyleniş-telaffuz) insanların gerek gündelik gerekse iş hayatında, karşısındaki etkilemek için çok önemlidir. Sesleri doğru kullanabilmek kişinin hem kendi güvenine, hem de karşı taraftaki etkileyiciliğine de bağlıdır şöyle ki; insanlar konuşmadan, ses tonundan, aksandan negatif yada pozitif bir bilgi fikir sahibi olurlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Konuşma Kavramı: İletişim-Dil-Düşünce ve Konuşma ilişkisi | ||
2 | İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri | ||
3 | Konuşmanın Temel Ögeleri 1: Ses, Oluşumu ve Konuşma Organları | ||
4 | Konuşmanın Temel Ögeleri 2: Ses: Sesin Niteliği | ||
5 | Konuşmanın Temel Ögeleri 3: Diksiyon | ||
6 | Konuşmanın Temel Ögeleri 4: Diksiyon: Ton ve Tonlama (Entonasyon) | ||
7 | Konuşmanın Temel Ögeleri 5: Diksiyon: Vurgulama ve Durak | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Konuşmanın Temel Ögeleri 7: Söyleyiş Kuralları ve Kusurları; Sözlü Anlatım Bozuklukları | ||
10 | Ödev Sunumları | ||
11 | Ödev Sunumları | ||
12 | Ödev Sunumları | ||
13 | Konuşma Organlarımıza Esneklik Kazandırma (Dil-Dudak-Çene Tembelliğini Giderme) | ||
14 | Telaffuz Ve Söyleyiş Hataları | ||
15 | Konuşmanın Temel Ögeleri 6: Beden Dili |
Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, George Kops, Richard Worth, Gün Yayıncılık Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, Nüzhet Şenbay , MEB Yayınları, İstanbul, 1991.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |