Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS06.01.02 | Diksiyon ve Etkili Konuşma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Daha güzel, doğru, etkili, güçlü, canlı konuşma becerisinin geliştirilmesi, kişinin kendini daha etkili ifade etmesinin yanı sıra Türkçe’nin konuşma melodisine uyan bir konuşma hızı ve ses tonu oluşturulmasıdır.
1 | İş yaşamında sözlü olarak kendini rahat ve etkili biçimde ifade edebilir. |
2 | Sözlü anlatım ile ilgili temel kavram ve terimleri tanımlayabilir. |
3 | Çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türlerinde düşünce sıralama ve geliştirme tekniklerini kullanarak sözlü/yazılı metin hazırlayabilir. |
4 | Türkçe dilbilgisini doğru ve etkin kullanabilir. |
5 | Doğru, güzel ve etkili konuşabilmek için diksiyon tekniklerini (nefes alma teknikleri, artükülasyon, vurgu ve tonlama) uygulayabilir. |
Yok
Yok
Diksiyon sesin güzel çıkmasını ve sözlerin doğru seslendirilmesini amaçlayan sanatın adıdır. Güzel ve etkili konuşma diksiyon (söyleniş-telaffuz) insanların gerek gündelik gerekse iş hayatında, karşısındaki etkilemek için çok önemlidir. Sesleri doğru kullanabilmek kişinin hem kendi güvenine, hem de karşı taraftaki etkileyiciliğine de bağlıdır şöyle ki; insanlar konuşmadan, ses tonundan, aksandan negatif yada pozitif bir bilgi fikir sahibi olurlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Konuşma Kavramı: İletişim-Dil-Düşünce ve Konuşma ilişkisi | ||
2 | İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri | ||
3 | Konuşmanın Temel Ögeleri 1: Ses, Oluşumu ve Konuşma Organları | ||
4 | Konuşmanın Temel Ögeleri 2: Ses: Sesin Niteliği | ||
5 | Konuşmanın Temel Ögeleri 3: Diksiyon | ||
6 | Konuşmanın Temel Ögeleri 4: Diksiyon: Ton ve Tonlama (Entonasyon) | ||
7 | Konuşmanın Temel Ögeleri 5: Diksiyon: Vurgulama ve Durak | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Konuşmanın Temel Ögeleri 7: Söyleyiş Kuralları ve Kusurları; Sözlü Anlatım Bozuklukları | ||
10 | Ödev Sunumları | ||
11 | Ödev Sunumları | ||
12 | Ödev Sunumları | ||
13 | Konuşma Organlarımıza Esneklik Kazandırma (Dil-Dudak-Çene Tembelliğini Giderme) | ||
14 | Telaffuz Ve Söyleyiş Hataları | ||
15 | Konuşmanın Temel Ögeleri 6: Beden Dili + |
Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, George Kops, Richard Worth, Gün Yayıncılık Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, Nüzhet Şenbay , MEB Yayınları, İstanbul, 1991.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |