Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS06.01.02 | Diksiyon ve Etkili Konuşma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
İnsan yaşamında doğru ve etkili konuşmanın önemini kavratmak; konuşmada doğru, anlaşılır, akıcı ve etkili olmayı sağlamak; bireyin düşüncelerini ifade ederken doğru sözcük seçimini, doğru sözcüklerle akıcı cümleler kurmasını sağlamaktır.
1 | Ses bilim açısından tüm sesleri doğru ifade etme biçimlerini bilir. |
2 | Kurallarına uygun, akıcı ve anlaşılır konuşma yapabilme tekniklerini bilir. |
3 | Beden dilinin doğru kullanım yöntemlerini bilir. |
4 | Kendini etkili biçimde ifade edebilir. |
5 | Topluluk önünde etkili sunum yapabilir. |
Yok
Yok
“Konuşma” kavramı, konuşma türleri, doğru ve etkili konuşmayı engelleyen nedenler, doğru ve etkili telaffuz, doğru ve etkili cümle kurma, akıcı konuşma ve toplum önünde doğru, anlaşılır, akıcı ve etkili bir konuşma yapabilmeye yönelik konular teorik ve uygulamalı olarak ele alınacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsam ve Kurallar | ||
2 | “Konuşma” kavramı, konuşma türleri, doğru ve etkili konuşmanın önemi. | ||
3 | Doğru ve etkili konuşma becerilerinin geliştirilmesinin temel esasları. | ||
4 | Doğru ve etkili bir konuşma için uyulması gereken kurallar I: Vücudun konuşmaya hazırlanması ve doğru telaffuz (diksiyon)un önemi. | ||
5 | Doğru ve etkili bir konuşma için uyulması gereken kurallar-II: Vurgu çeşitlerini tanıma, sözcüklerde ve cümlelerde doğru ve etkin vurguyu kullanma. | ||
6 | Doğru ve etkili bir konuşma için uyulması gereken kurallar-III: Sözcüklerde ve cümlelerde doğru tonlamayı kullanma. | ||
7 | Doğru ve etkili bir konuşma için uyulması gereken kurallar-IV: Ses değerlerinin yükseltilmesi ve diksiyon alıştırmaları. | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Konuşma bozukluklarının nedenleri-I: Davranışla ilgili konuşma yanlışları. | ||
10 | Konuşma bozukluklarının nedenleri-II: Söyleyişle ilgili konuşma yanlışları. | ||
11 | Konuşma bozukluklarının nedenleri-III: Bilmemekten kaynaklanan konuşma yanlışları. | ||
12 | Doğru ve etkili konuşmada beden dilinin kullanılması ve önemi | ||
13 | Doğru ve etkili konuşmada planlama. | ||
14 | Doğru ve etkili konuşma uygulamaları | ||
15 | Topluluk Önünde Konuşma Yapma ve Nefes Denetimi - |
Elik R. (2011) Diksiyon Etkili Konuşma Teknikleri, 2. Baskı, Akis Kitap, İstanbul Selçuker N, Konak M, Ada S. (2009) Diksiyon Doğru-Güzel ve Etkili Konuşma, 1. Baskı, Kitap Dostu Yayınları, İstanbul Yakıcı, Ali vd; Üniversiteler İçin Türkçe-2 Sözlü Anlatım. Ankara: Gazi Kitapevi, 2011 Kaya A. (2004) Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Eğitim Kitabevi. Yaman E. (2004) Konuşma Sanatı, Gazi Kitabevi Yayınları, Ankara Baykızı M. (2005) Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri, Kar Yayınları Layiç S. (2007) Beden Dili, 1. Baskı, Yakamoz yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |