Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SY312.2 | Akılcı İlaç Kullanımı | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinmek
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KILINÇ
1 | İlaçları fayda/zarar oranınına göre değerlendirebilecektir. |
2 | Sık kullanılan ilaçları endikasyona göre sınıflandırabilecektir. |
3 | İlacın uygun dozunu, kullanım şeklini ve süresini tasarlayabilecektir. |
4 | İlaç kullanımı sırasında oluşabilecek hataları saptar |
5 | Muhtemel tedavi süresini sorgular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Akılcı ilaç kullanımı ilkeler, Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri, Türkiye’de ve dünyada akılcı ilaç kullanımı, Akılcı olmayan ilaç kullanımı sonuçları, Akılcı ilaç kullanımı için çözüm önerileri Kanıta dayalı tıp uygulamalarının amacı, Kanıta dayalı tıp uygulamalarının aşamaları, Kanıta dayalı tıp uygulamalarında karşılaşılan engeller, Reçete çeşitleri, Reçete yazmanın genel ilkeleri, Yanlış reçete örnekleri, Yaşlılıkta akılcı ilaç kullanımı, Gebelerde akılcı ilaç kullanımı, Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri I | ||
2 | Akılcı ilaç kullanımı ilkeleri II | ||
3 | Türkiye’de ve dünyada akılcı ilaç kullanımı | ||
4 | Akılcı olmayan ilaç kullanımı sonuçları | ||
5 | Akılcı ilaç kullanımı için çözüm önerileri | ||
6 | Kanıta dayalı tıp uygulamalarının amacı | ||
7 | Kanıta dayalı tıp uygulamalarının aşamaları | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Kanıta dayalı tıp uygulamalarında karşılaşılan engeller | ||
10 | Reçete çeşitleri | ||
11 | Reçete yazmanın genel ilkeleri | ||
12 | Yanlış reçete örnekleri | ||
13 | Yaşlılıkta akılcı ilaç kullanımı | ||
14 | Gebelerde akılcı ilaç kullanımı | ||
15 | Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı |
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbı Farmakoloji, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 12. Baskı, 2009 2-Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler, Prof. Dr. S. Oğuz Kayaalp, 4. Baskı, 2008 3-Goodman&GilmanTedavinin Farmakolojik Temelleri, Çeviri Prof. Dr. Öner Süzer, 2009
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 91 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |