Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SIS2 | Çocuk Edebiyatı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğrencinin Çocuk Edebiyatı dersinin özelliğini, amacını ve içeriğini bilmesini ve bu derste öğrendiklerini İlköğretimdeki öğrencilerine uygun hale getirip çocuklar için hazırlanmış çocuk kitaplarıyla onların tanışmasını sağlamaktır.
Doç. Dr. Hülya KODAN
1 | İlköğretim birinci kademedeki öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojilerine göre kitaplara duyabilecekleri ilgi düzeylerini bilir. |
2 | Okuma alışkanlıklarını geliştirmede başvurabilecekleri yöntemleri kavrar. |
3 | Çocuk kitaplarının ilköğretim birinci kademe sınıflarında kullanımı ile ilgili yöntem teknikleri inceler. |
4 | Çocuk edebiyatının tarihsel sürecini kavrar. |
5 | Çocuk edebiyatı çerçevesinde yayımlanmış çocuk kitapları ve bu kitaplarda olması gereken nitelikler hakkında bilgi sahibi olur. |
6 | Yayımlanmış çocuk kitaplarını inceler. |
7 | Çocuk kitabı yazarlarını, resimleyicilerini, yayın evlerini tanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi; çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi; çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi; niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması; öğretmen aday- larının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların ço- cukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar; çocuklara ses- lenen çeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuk edebiyatının tanımı, çocuğun gelişimi ve psikolojisi | ||
2 | Çocuk kitaplarını okuma alışkanlığı oluşturma | ||
3 | Çocukluğun ve çocuk edebiyatının tarihsel değişimi ve gelişimi, çocuk edebiyatının türleri | ||
4 | Çocuk yayınlarında aranılan nitelikler ve tanınmış çocuk kitapları yazar ve resimleyicileri | ||
5 | Çocuk yayınlarında aranılan nitelikler ve tanınmış çocuk kitapları yazar ve resimleyicileri | ||
6 | Çocuklara kitap okuma, çocuk kitaplarının sınıf içi kullanımı ve kaynaklar | ||
7 | Çocuklar için halk edebiyatı ürünleri ve masalların eğitimdeki yeri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Tarihî, gerçekçi ve kurgusal eserler üzerinde inceleme | ||
10 | Tarihî, gerçekçi ve kurgusal eserler üzerinde inceleme | ||
11 | Çocuklar için bilgilendirici eserler | ||
12 | Çocuk tiyatroları, şiirleri ve oyunları | ||
13 | Sınıf gazeteleri ve çocuk dergileri ve diğer kaynaklar | ||
14 | Değişik kültürlerden çeviri çocuk kitapları | ||
15 | Genel Sınava Hazırlık | ||
16 | Genel Sınav |
Nas, Recep (2002). Örneklerle Çocuk Edebiyatı. Bursa: Ezgi Kitabevi Çılgın, Alev Sınar (2007). Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Morpa Sever S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. Kök Yayıncılık, Ankara. Kıbrıs İ. (2000). Çocuk Edebiyatı. Eylül Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 16 | 32 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 112 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 5 | 5 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 1 | 1 | 5 |