GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SIS2 Çocuk Edebiyatı Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Bu dersin amacı, öğrencinin Çocuk Edebiyatı dersinin özelliğini, amacını ve içeriğini bilmesini ve bu derste öğrendiklerini İlköğretimdeki öğrencilerine uygun hale getirip çocuklar için hazırlanmış çocuk kitaplarıyla onların tanışmasını sağlamaktır.


Doç. Dr. Hülya KODAN


1 İlköğretim birinci kademedeki öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojilerine göre kitaplara duyabilecekleri ilgi düzeylerini bilir.
2 Okuma alışkanlıklarını geliştirmede başvurabilecekleri yöntemleri kavrar.
3 Çocuk kitaplarının ilköğretim birinci kademe sınıflarında kullanımı ile ilgili yöntem teknikleri inceler.
4 Çocuk edebiyatının tarihsel sürecini kavrar.
5 Çocuk edebiyatı çerçevesinde yayımlanmış çocuk kitapları ve bu kitaplarda olması gereken nitelikler hakkında bilgi sahibi olur.
6 Yayımlanmış çocuk kitaplarını inceler.
7 Çocuk kitabı yazarlarını, resimleyicilerini, yayın evlerini tanır.

Birinci Öğretim



Yok


Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi; çocukluk evresinde, nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş düşünen, duyarlı bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi; çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi; niteliksiz çocuk kitaplarının örneklerle gösterilmesi ve bunların çocukların gelişim özellikleri üzerindeki olumsuz etkilerinin tartışılması; öğretmen aday- larının, okuduğu-incelediği kitapların yaş gruplarına göre çocuklara uygunluğunun ve bunların ço- cukların hangi gelişimlerine katkı sağlayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalar; çocuklara ses- lenen çeşitli yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının belirlenmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Çocuk edebiyatının tanımı, çocuğun gelişimi ve psikolojisi
2 Çocuk kitaplarını okuma alışkanlığı oluşturma
3 Çocukluğun ve çocuk edebiyatının tarihsel değişimi ve gelişimi, çocuk edebiyatının türleri
4 Çocuk yayınlarında aranılan nitelikler ve tanınmış çocuk kitapları yazar ve resimleyicileri
5 Çocuk yayınlarında aranılan nitelikler ve tanınmış çocuk kitapları yazar ve resimleyicileri
6 Çocuklara kitap okuma, çocuk kitaplarının sınıf içi kullanımı ve kaynaklar
7 Çocuklar için halk edebiyatı ürünleri ve masalların eğitimdeki yeri
8 Ara sınav
9 Tarihî, gerçekçi ve kurgusal eserler üzerinde inceleme
10 Tarihî, gerçekçi ve kurgusal eserler üzerinde inceleme
11 Çocuklar için bilgilendirici eserler
12 Çocuk tiyatroları, şiirleri ve oyunları
13 Sınıf gazeteleri ve çocuk dergileri ve diğer kaynaklar
14 Değişik kültürlerden çeviri çocuk kitapları
15 Genel Sınava Hazırlık
16 Genel Sınav

Nas, Recep (2002). Örneklerle Çocuk Edebiyatı. Bursa: Ezgi Kitabevi Çılgın, Alev Sınar (2007). Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Morpa Sever S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. Kök Yayıncılık, Ankara. Kıbrıs İ. (2000). Çocuk Edebiyatı. Eylül Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Proje Sunma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 2 16 32
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 2 15 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 11 11
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 112

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 1 2 2 5
ÖÇ 2 1 1 4 1
ÖÇ 3 3 2 5 5
ÖÇ 4 1 5 5 1
ÖÇ 5 1 1 5 1
ÖÇ 6 5 2 1 2
ÖÇ 7 4 1 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek