Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SIS3 | Çocuk Psikolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı çocuk psikolojisinin konusunu, gelişimi, ilkelerini ve gelişim dönemlerini inceleyerek; çocuğun yakın çevresi, uyumu ve yaşadığı psikolojik sorunları ele almaktır
1 | Gelişimi, ilkelerini ve çeşitli gelişim dönemlerini inceler. |
2 | Çocuğun yakın çevresi, aile, arkadaş, okul ve öğretmen ilişkilerini inceler. |
3 | Çocuklardaki uyum ve davranış bozukluklarını araştırır. |
4 | Çocuklardaki psikolojik bozuklukları araştırır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Yöntemleri | ||
2 | Gelişim Kavramı, İlkeleri ve Gelişim Dönemleri | ||
3 | Bedensel ve Motor Gelişim | ||
4 | Bilişsel Gelişim ve Zekâ Gelişimi | ||
5 | Dil Gelişimi | ||
6 | Sosyal ve Duygusal Gelişim | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Ahlak Gelişimi | ||
9 | Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim | ||
10 | Çocukta Uyum ve Davranış Bozuklukları | ||
11 | Çocuklarda Psikolojik Bozukluklar | ||
12 | Çocuğun Yakın Çevresi: Aile, Arkadaş, Okul ve Öğretmen | ||
13 | Çocuk ve Okul | ||
14 | Çocuk Psikolojisi ve Çizgi Filmler | ||
15 | Genel sınava hazırlık | ||
16 | Genel Sınav |
Adler, A. (2016). Çocuk Eğitimi.(Çev. Kamuran Şipal). İstanbul: Say Yay. Aydın, B. (2015). Çocuk ve Ergen Psikolojisi. Ankara: Nobel Yay. Budak, E. ve Akbaş, A. (2011). Okuldaki Çocuk. İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık. Gül, E. (2017). Çocuklarda Psikolojik Sorunlar ve Tedavisi. İstanbul: Çıra Yay. Solmuş, T. (2016). Çocuk Psikolojisi ve Çizgi filmler. Ankara: Nobel Yaşam. Yavuzer, H. (2017). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 16 | 32 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 5 | 2 | 1 |