GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SIS4 Geleneksel Çocuk Oyunları Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Bu dersin amacı; öğrencilerin Dünyadaki ve Türkiye?deki çocuk ve oyun kavramlarını tanımlamaları, çocuk ve oyun kavramları arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamak, geleneksel çocuk oyunlarının çocukların hayatındaki yerini ve önemini kavratmak, geleneksel çocuk oyunlarının isimleri, oynanış şekilleri ve kuralları hakkında bilgi kazandırmaktır ve geleneksel çocuk oyunlarının ilkokul çocuklarına öğretilmesini sağlamaktır.



1 Oyunun bireylerin çok yönlü gelişimine kazandırdıklarını kavrar
2 Eğitimde oyunun kullanım yerlerini öğrenir
3 Geleneksel Türk çocuk oyunları ile ilgili bilgi elde eder ve bu oyunları ilkokul çocuklarına uygulatır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dünyadaki ve Türkiyedeki çocuk ve oyun kavramları
2 Çocuk oyunlarının tarihçesi
3 Oyunun çocuk gelişimine etkisi
4 Geleneksel çocuk oyunlarının isimleri ve kuralları
5 Yağ Satarım Bal Satarım, Mendil Kapmaca, Tombik Oyunu, Yedi Kiremit, Yakantop
6 Sapan, Topaç, Akkoç Karakoç, Aşık Oyunu, Çiz Oyunu
7 Hodak Oyunu, Sütlü Kemik, Yedi Kale Oyunu, Çember Oyunu
8 Ara Sınav
9 Eşlerim Beş, Karaçör Oyunu, Peçiç, Halka Oyunu, Uçan Halka
10 Altın Top, Çelmeccik, Çot Oyunu, Eğir (Koka)
11 Fidefter Oyunu, Gıç Gıç, Çubuk Oyunu
12 Yıldız Kaydı, Tik Tak Oyunu, Kanatlı Ceviz
13 Tel Araba, Ebe Beni Kurda Verme, Kız Kaçırma Oyunu, Holi Oyunu
14 Hostik Oyunu, Çelik Çomak, Tornet, Kağnı Oyunu, Kızak Oyunu
15 Genel Sınava Hazırlık
16 Genel Sınav

Erçelik, M. ve diğerleri (2011) Türkiye?de Oynanan Geleneksel Çocuk Oyunları, Comenius Projesi Kitapçığı, Konya Güneş M. ve Güneş H. (2008) Çocuk Oyunları, Anı Yayıncılık: Ankara Kileci, M. (2014) İşimiz Gücümüz Oyun, Elma Yayınları: Ankara Onur, B. ve Güney N. (2002) Türkiye?de Çocuk Oyunları, Ankara Üniversitesi Basımevi: Ankara Oğuz Öcal M. (ed.)(2007) Somut Olmayan Kültürel Miras, Grafik Tasarım: Ankara Özdemir, N. (2006) Türk Çocuk Oyunları (2 cilt), Akçağ Yayınları:Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 2 16 32
Bireysel Çalışma 2 15 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 11 11
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 1 1 1
ÖÇ 2 5 5 1 2
ÖÇ 3 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek