Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SIS9 | Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı; risk altındaki çocukları tanımak ve risk nedenleri ile alınabilecek önlemler hakkında toplumda farkındalık yaratmaktır.
1 | Risk gurubuna giren çocukları tanır ve sınıflandırır, |
2 | Çocukların risk gurubuna itilme nedenlerini bilimsel araştırma sonuçlarına dayandırarak açıklar, |
3 | Her bir risk gurubuna yönelik koruma ve önleme programları planlar ve uygular, |
4 | Bu çocukların topluma kazandırılmasındaki destek mekanizmalarını tanır |
5 | Bu gruplarla çalışan STK?ların neler olduğunu araştırır ve yürütülen çalışmaları eleştirir |
6 | Bu gruplara hizmet veren kurumlara katkı sağlayacak projeler üretir. |
Birinci Öğretim
Yok
Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları, korunmaya muhtaç çocuk- lar, suça yönelmiş çocuklar, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altında- ki çocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlemler, risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Şiddet, travma, hiperaktivite, ihmal ve istismar, bağımlılık vb. risk durumlarının tanımı | ||
2 | Risk grubundaki çocuklar kimlerdir? | ||
3 | Risk gruplarını tanımanın önemi ? Önleme çalışmalarının gerekliliği | ||
4 | Çocukların risk grubuna itilme nedenleri | ||
5 | Risk altındaki çocukların tanınmasında ailenin ve öğretmenin rolü ve bildirim süreçleri | ||
6 | Dünyada ve Türkiye'de risk grubuna giren çocukların durumu | ||
7 | Risk grubuna itilen çocuklar için Türkiye'de uygulanan önleme ve destek programları | ||
8 | Risk grubuna itilen çocukların barınma merkezlerine ziyaretler(Sokakta yaşayan çocuklar Merkezi) | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Risk grubundaki çocuklar ve STK?lar | ||
11 | Risk gurubundaki çocuklar ve kitle iletişim araçları | ||
12 | Gençlik Aile Merkezi ve Çocuk Eğitim Evleri Ziyareti. | ||
13 | Proje sunumları | ||
14 | Proje sunumları | ||
15 | Genel Sınava Hazırlık | ||
16 | Genel Sınav |
Vision for Children At Risk (2017). Promoting Child Well-Being. https://visionforchildren.org. SOS Children?s Villages International (2015). Child At Risk The world?s most vulnerable children: who they are, where they live, and what puts them at risk . https://www.sos-childrensvillages.org/getmedia/384bc38a-62aa-4c2a-9563-a5ecc61b6a77/SOS-Child-at-risk-report-web.pdf. Rand Report (2005). Children at Risk Consequences for School Readiness and Beyond https://www.rand.org/pubs/research_briefs/RB9144.html. Stuart,C.G. Bostrom (2003) Children at Promise: Nine Principles to Help Kids Thrive in an at Risk World, Jossey-Bass Inc Pub . Aydın, İ (2002) Risk Altındaki Çocukların Eğitiminde Alternatif Okullar :ABD Örneği https://www.kriminoloji.com/Risk_Altindaki_Cocuklarin_Egitimi-Inayet_Aydin.htm. F.M.Gresham,K.L. Lane,T.A. O'Shaughnessy (2001). Interventions for Children With or at Risk for Emotional and Behavioral Disorders.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 15 | 30 |
Bireysel Çalışma | 5 | 12 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 |