GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SIS9 Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Bu dersin amacı; risk altındaki çocukları tanımak ve risk nedenleri ile alınabilecek önlemler hakkında toplumda farkındalık yaratmaktır.



1 Risk gurubuna giren çocukları tanır ve sınıflandırır,
2 Çocukların risk gurubuna itilme nedenlerini bilimsel araştırma sonuçlarına dayandırarak açıklar,
3 Her bir risk gurubuna yönelik koruma ve önleme programları planlar ve uygular,
4 Bu çocukların topluma kazandırılmasındaki destek mekanizmalarını tanır
5 Bu gruplarla çalışan STK?ların neler olduğunu araştırır ve yürütülen çalışmaları eleştirir
6 Bu gruplara hizmet veren kurumlara katkı sağlayacak projeler üretir.

Birinci Öğretim



Yok


Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları, korunmaya muhtaç çocuk- lar, suça yönelmiş çocuklar, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altında- ki çocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlemler, risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Şiddet, travma, hiperaktivite, ihmal ve istismar, bağımlılık vb. risk durumlarının tanımı
2 Risk grubundaki çocuklar kimlerdir?
3 Risk gruplarını tanımanın önemi ? Önleme çalışmalarının gerekliliği
4 Çocukların risk grubuna itilme nedenleri
5 Risk altındaki çocukların tanınmasında ailenin ve öğretmenin rolü ve bildirim süreçleri
6 Dünyada ve Türkiye'de risk grubuna giren çocukların durumu
7 Risk grubuna itilen çocuklar için Türkiye'de uygulanan önleme ve destek programları
8 Risk grubuna itilen çocukların barınma merkezlerine ziyaretler(Sokakta yaşayan çocuklar Merkezi)
9 Ara Sınav
10 Risk grubundaki çocuklar ve STK?lar
11 Risk gurubundaki çocuklar ve kitle iletişim araçları
12 Gençlik Aile Merkezi ve Çocuk Eğitim Evleri Ziyareti.
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları
15 Genel Sınava Hazırlık
16 Genel Sınav

Vision for Children At Risk (2017). Promoting Child Well-Being. https://visionforchildren.org. SOS Children?s Villages International (2015). Child At Risk The world?s most vulnerable children: who they are, where they live, and what puts them at risk . https://www.sos-childrensvillages.org/getmedia/384bc38a-62aa-4c2a-9563-a5ecc61b6a77/SOS-Child-at-risk-report-web.pdf. Rand Report (2005). Children at Risk Consequences for School Readiness and Beyond https://www.rand.org/pubs/research_briefs/RB9144.html. Stuart,C.G. Bostrom (2003) Children at Promise: Nine Principles to Help Kids Thrive in an at Risk World, Jossey-Bass Inc Pub . Aydın, İ (2002) Risk Altındaki Çocukların Eğitiminde Alternatif Okullar :ABD Örneği https://www.kriminoloji.com/Risk_Altindaki_Cocuklarin_Egitimi-Inayet_Aydin.htm. F.M.Gresham,K.L. Lane,T.A. O'Shaughnessy (2001). Interventions for Children With or at Risk for Emotional and Behavioral Disorders.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 2 15 30
Bireysel Çalışma 5 12 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek