GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SIS10 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı ilkokullarda gerçekleşen öğretimin değerlendirilmesi konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve deneyim kazandırmaktır. Bununla birlikte adaylara nitelikli bir sınıf içi değerlendirmenin nasıl yapılacağını öğretmek, geleneksel ve modern-güncel değerlendirme yaklaşımları hakkında görü kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. İsmail SARİKAYA


1 Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi ile ilgili temel kavramları ve öğrenme alanlarını bilme.
2 Değerlendirmenin önemi ve nasıl yapılacağını, yüksek nitelikli değerlendirmenin özellikleri ve nasıl uygulanacağını, geribildirim ve önemini bilme.
3 Sözlü sınavların, yazılı yoklamaların, kısa cevaplı soruların ve sınıflama gerektiren testlerin ne olduğunu ve nasıl hazırlanacağını bilme. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme.
4 Çoktan seçmeli testler ve eşleştirme etkinliklerinin temel özelliklerini ve nasıl hazırlanacağını bilme. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme.
5 Performansların ölçümünün nasıl yapılacağını bilme. Yapılandırılmış grid ve dallanmış ağaçların temel özelliklerini ve nasıl hazırlanacağını bilme. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme.
6 Proje ve portfolyo değerlendirmelerini ve nasıl uygulanacağını bilme. Görüşme ve gözlemin temel özelliklerini ve bu yöntemlerin uygulanmasında dikkat edilmesi gereken hususları kavrama. Bu araçlarla elde edilen veri üzerinden etkili bir değerlendirme yapabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi ile ilgili temel kavramlar Bilişsel, duyusal ve psiko-motor öğrenme alanları ve taksonomiler Değerlendirmenin önemi ve nasıl yapılacağı Yüksek nitelikli değerlendirmenin özellikleri ve nasıl uygulanacağı Geribildirim ve önemi Sözlü sınavlar ve yazılı yoklamalar Kısa cevaplı sorular ve sınıflama gerektiren testler Çoktan seçmeli testler ve eşleştirme etkinlikleri Performansların ölçümü Yapılandırılmış grid ve dallanmış ağaçlar Proje ve portfolyo değerlendirmeleri Görüşme ve gözlem


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş: Ders İçeriğinin ve Planlamasının Paylaşılması. Sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesi ile ilgili temel kavramlar
2 Bilişsel, duyusal ve psiko-motor öğrenme alanları ve taksonomiler
3 Değerlendirmenin önemi ve nasıl yapılacağı
4 Yüksek nitelikli değerlendirmenin özellikleri ve nasıl uygulanacağı
5 Geribildirim ve önemi
6 Sözlü sınavlar ve yazılı yoklamalar
7 Kısa cevaplı sorular ve sınıflama gerektiren testler
8 Ara Sınav
9 Sınıf İçi Testlerin Sonuçlarının Değerlendirilmesi
10 Çoktan seçmeli testler ve eşleştirme etkinlikleri
11 Performansların ölçümü
12 Yapılandırılmış grid ve dallanmış ağaçlar
13 Proje ve portfolyo değerlendirmeleri
14 Görüşme ve gözlem
15 Genel tekrar ve uygulama
16 Final Sınavı

Turgut, F. & Baykul, Y. (2010). Eğitimde ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem. Yıldırım, C. (1999). Eğitimde öçme ve değerlendirme. Ankara: OSYM Yayınları. Mcmillan, J. H. (2007). Calassroom assessment: Principles and practice for effective standards-based instruction. USA: Pearson Education Inc.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Okuma 5 9 45
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 1 1 1 5
ÖÇ 2 1 1 1 5
ÖÇ 3 2 2 1 5
ÖÇ 4 1 2 1 5
ÖÇ 5 2 1 3 5
ÖÇ 6 1 2 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek