Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SIS11 | Sosyal Beceri Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının sosyal beceri kavramı hakkındaki kuramsal bilgilerinin arttırılması ve bu kuramsal bilgiyi kullanarak ilkokul çocuklarının sosyal becerilerini geliştirici etkinlikleri planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme becerilerinin geliştirilmesidir.
1 | Sosyal beceri kavramını tanımlar, boyutlarını ve boyutların birbirleri ile ilişkisini açıklar. |
2 | Sosyal beceri kazandırmada kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikleri seçer. |
3 | Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri inceler. |
5 | İlkokul çocuklarının sosyal becerilerini geliştirici etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Sosyal beceri kavramının tanımı, boyutları, boyutların birbirleriyle ilişkisi; öğrencilere sosyal be- cerisi kazandırma ve becerileri genelleme yöntem ve tekniklerin seçimi; hedef becerilerin seçimi; beceriyi analiz yapma, çocuğa model olma, çocuklara rol oynattırma ve beceriyi prova ettirme; ço- cuklara beceriyi tekrar ettirme; çocukların performanslarını değerlendirme; sosyal becerileri genel- leştirme ve ilkokul ders programlarının incelenmesi; derslerdeki becerilerin belirlenmesi ve örnek etkinlik uygulamaları konuları işlenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyal beceri kavramının tanımı | ||
2 | Sosyal becerinin boyutları ve boyutların birbirleri ile ilişkisi | ||
3 | Sosyal beceri edinimi ve becerilerin genellenmesi | ||
4 | Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler | ||
5 | Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler, örnek etkinlikler | ||
6 | Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler | ||
7 | Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler, örnek etkinlikler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri incelenmesi | ||
10 | İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri incelenmes | ||
11 | Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi. | ||
12 | Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi. | ||
13 | Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi. | ||
14 | Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi. | ||
15 | Genel sınava hazırlık | ||
16 | Genel sınav |
Akkök, F. (1999). İlköğretimde sosyal becerilerin geliştirilmesi (Öğretmen el kitabı). İstanbul: Özgür Yayınları. Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle sosyal beceri öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Bacanlı, H. (2014). Sosyal beceri eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Çetin, F., Bilbay, A. A., Kaymak, D. A. (2002). Çocuklarda sosyal beceriler. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Çifci, İ., Sucuoğlu, B. (2012). Sosyal beceri öğretimi bilişsel süreç yaklaşımıyla. Ankara: Kök Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 5 | 12 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 1 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 1 | 1 |