GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SIS11 Sosyal Beceri Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının sosyal beceri kavramı hakkındaki kuramsal bilgilerinin arttırılması ve bu kuramsal bilgiyi kullanarak ilkokul çocuklarının sosyal becerilerini geliştirici etkinlikleri planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme becerilerinin geliştirilmesidir.



1 Sosyal beceri kavramını tanımlar, boyutlarını ve boyutların birbirleri ile ilişkisini açıklar.
2 Sosyal beceri kazandırmada kullanılabilecek uygun yöntem ve teknikleri seçer.
3 Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
4 İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri inceler.
5 İlkokul çocuklarının sosyal becerilerini geliştirici etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.

Birinci Öğretim



Yok


Sosyal beceri kavramının tanımı, boyutları, boyutların birbirleriyle ilişkisi; öğrencilere sosyal be- cerisi kazandırma ve becerileri genelleme yöntem ve tekniklerin seçimi; hedef becerilerin seçimi; beceriyi analiz yapma, çocuğa model olma, çocuklara rol oynattırma ve beceriyi prova ettirme; ço- cuklara beceriyi tekrar ettirme; çocukların performanslarını değerlendirme; sosyal becerileri genel- leştirme ve ilkokul ders programlarının incelenmesi; derslerdeki becerilerin belirlenmesi ve örnek etkinlik uygulamaları konuları işlenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sosyal beceri kavramının tanımı
2 Sosyal becerinin boyutları ve boyutların birbirleri ile ilişkisi
3 Sosyal beceri edinimi ve becerilerin genellenmesi
4 Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler
5 Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler, örnek etkinlikler
6 Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler
7 Sosyal becerilerin ölçülmesinde kullanılabilecek farklı yöntem ve teknikler, örnek etkinlikler
8 Ara sınav
9 İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri incelenmesi
10 İlkokul programları kapsamında kazandırılması hedeflenen sosyal becerileri incelenmes
11 Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi.
12 Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi.
13 Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi.
14 Hazırlanan etkinlik örneklerinin sunumu ve değerlendirilmesi.
15 Genel sınava hazırlık
16 Genel sınav

Akkök, F. (1999). İlköğretimde sosyal becerilerin geliştirilmesi (Öğretmen el kitabı). İstanbul: Özgür Yayınları. Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle sosyal beceri öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Bacanlı, H. (2014). Sosyal beceri eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Çetin, F., Bilbay, A. A., Kaymak, D. A. (2002). Çocuklarda sosyal beceriler. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Çifci, İ., Sucuoğlu, B. (2012). Sosyal beceri öğretimi bilişsel süreç yaklaşımıyla. Ankara: Kök Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 3 10 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 5 12 60
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 5 4 1 1
ÖÇ 3 1 1 2 2
ÖÇ 4 1 1 1 1
ÖÇ 5 5 5 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek