GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SIS12 Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Dersin temel amacı; aile ve çocuk kültürünü tanıma, geçmişten günümüze Türk kültüründe aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olma, çocukluğun ne tür değişimler geçirdiğini inceleme, sosyal ve kültürel bağlamda çocuk-aile-toplum ilişkisinin özümsenmesini sağlamaktır. Bu ders ile ayrıca; erken çocukluk eğitimi alanında uzmanlaşacak bireylere; çocukluğun kavramsallaştırılmasına yönelik bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır.



1 Aile ve çocuk kültürü ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Geçmişte ve günümüzde Türk kültüründeki aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olur.
3 Çocukluğa ilişkin farklı bakış açılarını tanır.
4 Aile, eğitim, toplum ve kültür gibi süreçlerin çocukluğun kurgulanmasındaki etkilerini analiz eder.

Birinci Öğretim



Yok


Kültürün tanımı; eğitim ve kültür ilişkisi; çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yeri; Türk kültürü- nün gelişimi ve özellikleri; Türk kültüründe çocuk; Türk toplumda ve ailede çocuğun yeri ve değeri, geçmişten günümüze Türk kültüründe çocuk eğitimi, özellikleri ve unsurları konuları işlenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, dersin tanıtılması, temel kavramlar
2 Çocukluğun tarihsel gelişimi
3 Dünyadaki ve Türk kültüründeki aile tipleri
4 İslamiyet öncesinde ve sonrasında çocuk ve aile
5 Osmanlı da yenileşme döneminde çocuk ve aile
6 Cumhuriyet döneminde modern çocuk ve aile
7 Modern, post modern ve pragmatist çocukluk ve aile paradigmaları
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de aile araştırmaları
10 Yazılı kaynaklarda ve kitle iletişim araçlarında aile ve çocuk unsurunun kültürel açıdan analizi
11 Türkiye' de ailelerde toplumsal cinsiyet rolleri
12 Çocuk hakları bakış açısı ve çocukluk
13 Aile, toplum ve eğitim
14 Ödev sunumları
15 Genel Sınava Hazırlık
16 Genel Sınav

Doğan, İ. (2016). Türk aile sosyolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. İnal, K. (2007). Modernizm ve çocuk. Ankara: Sobil Yayınları. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Onur, B.(2005). Türkiye?de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge Yayınları. Oztan, G. (2011). Türkiye?de çocukluğun politik inşaası. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Öğüt-Eker, G. (2002). Yazılı kaynaklarda Türk ailesi. Erdem Türk Halk Kültürü Özel Sayısı, I. 131-157. Postman, N. (1995). Çocukluğun yokoluşu. Ankara: İmge Yayınları. Yıldırım, E. ve Canatan, K. (2011). Aile sosyolojisi. İstanbul: Açılım Kitap



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 5 10 50
Bireysel Çalışma 1 14 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 11 11
Okuma 3 10 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 3 2 2
ÖÇ 2 5 1 3 1
ÖÇ 3 1 1 2 2
ÖÇ 4 2 2 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek