GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GK-SEÇ27 Konuşma ve Dinleme Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans


Türkçe


Anlama becerisi olarak dinleme ve konuşmanın önemini ve dinleme ve konuşma sürecinin aşamalarını kavratmak; dinleme ve konuşma türlerini ve özelliklerini öğretmek ve ayırt edebilmesini sağlamak; dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve tekniklerini uygulayabilmek.



1 Öğrenciler, dinleme ve konuşma becerisinin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olacak ve bu kavramları yeniden ifade edebileceklerdir
2 Öğrenciler dinleme ve konuşma türleri arasındaki farkları belirleyecektir.
3 Öğrenciler, dinleme ve konuşma becerisinin geliştirilmesi için farklı alıştırmalar yaratabilecek ve bunları uygulayabileceklerdir

Birinci Öğretim


yok


Yok


Dinleme ve konuşma becerisini geliştirici çalışmalar yapma. Öğretmen adaylarına, ilkokul Türkçe derslerinde kullanmak üzere çeşitli dinleme-anlama alıştırmaları gösterme, tanıtma ve bu alıştırmaları kendilerinin de geliştirebilmeleri için olanak sağlama. Sınıf içinde çeşitli dinleme alıştırmaları gerçekleştirme. Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Düşüncenin betimlenmesi, açılımı, savunulması ve kanıtlanması, örneklenerek açık seçik biçimde üretim aşamasına sokuluşunun mercek altına alınması. Konuşma organları, diyafram kontrolü. Ses çalışmaları. Belli bir konuda akıcı ve güzel konuşma becerisinin geliştirilmesi. Öğretmen adaylarının, ilköğretim Türkçe dersleri için çeşitli konuşma alıştırmalarıyla tanıştırılmaları ve konuşma becerilerini geliştirebilmeleri için uygulama ortamlarının hazırlanması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dinleme nedir? İşitme ve dinleme. Dinlemenin sosyal ve psikolojik temelleri
2 Ana dili ve dinleme ilişkisi. Dinlemenin diğer becerilerle ilişkisi.
3 Dinleme Türleri. Dinleme Stratejileri.
4 Dinleme Türleri. Dinleme Stratejileri.
5 Dinleme Eğitimi
6 Ailede Dinleme Eğitimi
7 İletişim kavramı, Konuşma becerisi.
8 ara sınav
9 İletişim ve konuşma
10 Konuşmanın zihinsel unsurları
11 vurgu, tonlama, Boğumlama, durak
12 Türkçe Öğretim Programı’nda konuşma eğitimi
13 Konuşma yöntem ve teknikleri
14 Konuşma kaygısı ve tutumu
15 Konuşma uygulamaları

Akif INAN, Ögretim Teknolojisi - Iletisim, Ani Yayincilik, Ankara 1998. * Alemdar Yalçin, Türkçe Ögretim Yöntemleri, Akçag Yay., Ankara, 2002 * Mehrali Calp, Özel Ögretim Alani Olarak Türkçe Ögretimi, Egitim Kitabevi Yayinlari, 2007 * Murat Özbay, Anlama Teknikleri II: Dinleme Egitimi, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Murat Özbay, Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Egitimi, Akçag Yay., Ankara 2005 * Murat Özbay, Türkçe Özel Ögretim Yöntemleri II, Öncü Kitap Yay., Ankara, 2009 * Mustafa Cemiloglu, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, Aktüel Yay., 2004. * Özcan Demirel, Ilkögretim Okullarinda Türkçe Ögretimi, MEB Yay., Istanbul 1999 * Reha Oguz TÜRKKAN, Kolay ve Iyi Ögrenme Teknikleri, Alfa Yay., Istanbul 1997. * Türkçe Ögretim Programi, MEB, Tebligler Dergisi, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 15 15
Uygulama/Pratik 1 12 12
Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Performans 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 76

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 3 4 3
ÖÇ 2 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek