Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-SEÇ26 | İlkokulda Düşünme Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
İlköğretim düzeyinde öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik yapılabilecek düşünme eğitimi uygulamalarının katkısını öğrencilerin fark etmelerini sağlamak.
Dr. Öğr. Üyesi Celal Boyraz
1 | Düşünme, düşünme becerileri, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözme gibi kavramları tanımlayabilecek |
2 | Düşünme becerilerinin geliştirilmesinin ülke ekonomisine katkıları hakkında farkındalık sahibi olabilecek |
3 | Düşünmenin geliştirilmesinde önemli olan hususlar hakkında bilgi sahibi olabilecek |
4 | Düşünme eğitiminde öğretmen rolünü kavrayabilecek |
5 | Düşünme eğitiminde kullanılabilen metinlerin özelliklerini fark edebilecek |
6 | İlkokulda düşünme eğitimi uygulamalarına yönelik planlar hazırlayabilecek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Düşünme nedir? Düşünme becerileri nelerdir? Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve karar verme, düşünme nasıl geliştirilir? Düşünme eğitimi programları, düşünme eğitiminde öğretmen rolü
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve giriş | ||
2 | Düşünme nedir? Düşünme becerileri nelerdir? | ||
3 | Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme | ||
4 | Problem çözme, Karar verme | ||
5 | Düşünme neden geliştirilmeli? | ||
6 | Düşünme eğitim programları | ||
7 | Düşünme nasıl geliştirilmeli? | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Düşünme eğitiminde öğretmen rolü | ||
10 | Dil becerileri ve düşünme eğitimi | ||
11 | İlkokul derslerinde düşünme eğitimi | ||
12 | İlkokul derslerinde düşünme eğitimi | ||
13 | İlkokul derslerinde düşünme eğitimi | ||
14 | İlkokul derslerinde düşünme eğitimi | ||
15 | İlkokul derslerinde düşünme eğitimi | ||
16 | Final sınavı |
1. Alkın Şahin, S. ve Tunca, N. (2013). Düşünme becerileri ve düşünmeyi destekleyen sınıf ortamı/öğretmen davranışları. G. Ekici ve M. Güven (Editörler), Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri içinde (s. 392-426). Ankara: Pegem Akademi. 2. Başar, H. (2013). Nasıl düşünelim? Ankara: Pegem Akademi 3. Doğanay, A. (2015). Etkin vatandaşlık için düşünme becerilerinin öğretimi, C. Öztürk (Edt), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s.145-185). Ankara: Pegem Akademi. 4. Doğanay, A. (2017). Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi. A. Doğanay (Edt). Öğretim ilke ve yöntemleri içinde. (s. 328-384), Ankara: PegemA Yayıncılık 5. MEB (2007). Düşünme eğitimi öğretim programı. Ankara: MEB 6. Saban, A. (2014). Öğrenme-öğretme süreci. Yeni teori ve yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 2 | 1 |